Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

KMP na IMP 3/2023 - analiza rozdań

Spis treści
KMP na IMP 3/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 3.

Rozdanie 3
Rozd. S,
po partii: EW
A Q 9 7 6 4
Q 10 5
10
10 9 4
 
10 5 3
K 9 6 3
Q 9 7 6
Q 7
rozd. 3 J
A 4 2
A K 4 3
K 6 5 3 2
  K 8 2
J 8 7
J 8 5 2
A J 8
 

Tutaj z kolei po dwóch pasach gracze N będą otwierać blokiem na pikach, standardem będzie mini-multi 2, ale znajdą się tacy, którzy otworzą tradycyjne słabe 2, a także pewnie kilku - korzystne, trzecia ręka – 3.

Teraz gracze E staną przed problemem – czy po multi, bądź po 2 „słabe dwa”, karta E nadaje się na kontrę wywoławczą? Na pewno jest daleka od modelu, jest o kiera za mało, ale jeżeli rozważymy inne „sensowne opcje” – 3 bądź pas, to 3 wygląda słabo ze względu na jakość koloru – K6532 wygląda słabo jak na kolor, który mamy lansować jako główny po blokującym otwarciu przeciwnika, do tego w założeniach niekorzystnych. A pas – mamy 15, no dobrze, 14 grających PC, dwa asy i króle z krótkością w kolorze przeciwnika – też raczej odpada. Z tych rozważań widać, że najmniejszym złem jest kontra. Po kontrze na multi, S pewnie skoczy (korzystne) w 3 (do koloru partnera), W pewnie będą kontrować (większość jako wskazanie kierów), nieliczni jako „punkty bez wygodnej licytacji”, chociaż przy takim podejściu tych punktów powinno być z 10. N „pokaże, przy czym gra” - zgłosi 3 i w zasadzie nikt z pary WE nic już nie doda.

W N E S
      pas
pas 2* ktr.* 3*
ktr.* 3 pas…  

2 – mini-multi, blok na jednym starszym;

Ktr. – wywoławcza do pików bądź objaśniająca;

3 – nie konstruktywne, do koloru partnera, fity w obu starszych;

Ktr. – kiery (u niektórych oznacza to „punkty bez wygodnej licytacji”).

Tam, gdzie ten kontrakt się utrzyma, powinien zostać bez problemu wygrany.

Trudniej będą miały pary WE po otwarciu słabe 2. E skontruje (argumentacja identyczna jak wyżej), S podniesie do 3 i W ze swoimi 7 PC, czwórką kierów i wylicytowaną przez przeciwników u partnera krótkością pik może zdecydować się na 4.

W N E S
      pas
pas 2 ktr. 3
4 pas…    

Ten kontrakt dzięki równym podziałom wszystkich kolorów można przegrać bez jednej, ale pewnie w protokołach będą i wpadki wyższe.

Tam, gdzie N otworzy 3, gracze E powinni raczej pasować.