KMP na IMP 3/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 18.
Rozdanie 18 Rozd. E, po partii: NS |
♠ 9 ♥ A K 8 5 ♦ 10 7 5 ♣ K Q 8 6 2 |
|
♠ 5 ♥ J 10 6 4 3 ♦ 9 8 6 4 ♣ 7 5 4 |
♠ K 10 8 6 ♥ Q 9 7 ♦ A 3 ♣ A J 10 9 |
|
♠ A Q J 7 4 3 2 ♥ 2 ♦ K Q J 2 ♣ 3 |
W tym rozdaniu gracze E będą otwierać. Większość zacznie od 1♣, ale na pewno będą tacy, którzy zakwalifikują rękę E do otwarcia 1BA – 14 PC, a podwiązane trefle, niezła czwórka pików na pewno podnoszą wartość ręki. Co ma zrobić S po otwarciu 1♣? W zasadzie są dwie opcje – 1♠ i 4♠. Na kontrę objaśniającą karta jest za słaba honorowo, ponadto chyba nie chcielibyśmy wistować na 1♣ z kontrą. Po wejściu 1♠ N może odpowiedzieć 1BA (po wejściu w obronie odzywka ta powinna oznaczać siłę (9)10-13 PC) bądź 2♣, które po otwarciu 1♣ nie obiecuje fitu w kolorze wejścia. W obu przypadkach S zalicytuje 4♠.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | 1♠ | ||
pas | 1BA/2♣ | pas | 4♠ |
pas… |
W zaatakuje waletem kier i E tam, gdzie N zdecydował się na 2♣, może tylko żałować, że nie skontrował odzywki 2♣. Po ataku w kiery rozgrywający wyrzuci z ręki trefla, zaimpasuje pika i odda tylko dwa atuty i asa karo. Po ataku w trefle obrona weźmie 4 lewy.
Tam, gdzie E otworzy 1BA, gracze S będą pewnie skakać w 4♠ od razu.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1BA | 4♠ | ||
pas… |
Tutaj z karty W na pewno atak w kiery wygląda najbezpieczniej i w większości wypadków 4♠ zostanie zrealizowane.