KMP 9/2022 - analiza rozdań
Rozdanie 26.
Rozdanie 26 Rozd. E, po partii: obie |
♠ Q 4 3 ♥ 6 5 ♦ A K Q 5 4 ♣ A Q 4 |
|
♠ A K J 10 ♥ Q 7 ♦ 10 9 8 7 ♣ 10 9 2 |
♠ 9 8 7 6 5 ♥ K J 10 9 8 3 ♦ ♣ J 3 |
|
♠ 2 ♥ A 4 2 ♦ J 6 3 2 ♣ K 8 7 6 5 |
Tutaj, będący po partii gracze E raczej nie będą otwierać licytacji… Może ci, którzy mają do dyspozycji podlimitowe otwarcie na starszych. W standardowych systemach, pomimo układu 6-5, wydaje się, że karta E jest za słaba na otwarcie 2♥ kiery i inny.
Po pasie gracza E, spasują także S i W (z kartą W przed partią kusiłoby pewnie 1♠). Gracz N na ostatniej ręce otworzy pewnie 1BA, niektórzy może naciągną tę kartę na „silnego trefla w równym” – wydaje się że pięciokart z AKD uzasadnia dodanie sobie 1PC. Po otwarciu 1BA, E pewnie wejdzie 2♣ na starsze (po uprzednich pasach nie grozi, że partner pomknie wysoko bez dobrego fitu). S ma teraz problem – wydaje się, że najlepiej jest spasować i po 2 w starszy wznowić odzywką 2BA, która nie powinna doprowadzić do nieporozumienia, musi być na dwóch młodszych. Wydaje się, że po takim początku bez pomocy przeciwników NS nie mają szans na zagranie końcówki karowej (ani bezatutowej):
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | ||
pas | 1BA | 2♣* | pas |
2♠ | pas | pas | 2BA |
pas | 3♦ | pas… |
Jeżeli W powiedziałby 3♠, N zalicytuje jeszcze raz kara, a wtedy S ze swoimi ładnymi 8 PC i krótkością pik może dołożyć końcówkę:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | ||
pas | 1BA | 2♣* | pas |
2♠ | pas | pas | 2BA |
3♠ | 4♦ | pas | 5♦ |
pas… |
Tam, gdzie N otworzy 1♣, jak ma wejść E? Na oko jedyna opcja to słabe 2♥. Teraz po dwóch pasach N pokaże silnego trefla na karach, i NS będą w końcówce:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | ||
pas | 1♣ | 2♥ | pas |
pas | 3♦ | pas | 5♦* |
pas… |
5♦ – alternatywą może być Splinter 4♠ albo 3♥ z intencją licytacji 4♦ po ewentualnych 3BA partnera.
Tam, gdzie N otworzy 1♦, E wejdzie po uprzednim pasie 2♦ na starsze, a S ma wygodnego Splintera 3♠. Teraz N pewnie zrobi próbę odzywką 4♣ i być może NS dojdą do szlemika.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | ||
pas | 1♦ | 2♦ | 3♠* |
pas | 4♣* | pas | 4♥* |
pas | 4BA | pas | 5♣ |
pas | 6♦* | pas… |
3♠ – Splinter, gra pasa z fitem karo i krótkością pik;
4♣,4♥ – cue bidy;
6♦ – wygląda, że na swoją licytację partner ma ♥A ♣K, a statystycznie można oczekiwać u niego 4-5 trefli, co czyni szlemika szansownym, zresztą może mieć też króla, czy damę w kierach.
6♦ przegrywa się z powodu podziału atu 4-0. Przy treflach 4-1 i karach 2-2 szlemika położyłby tylko pierwszy wist kierowy.