Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 9/2018 - analiza rozdań
Rozdanie 32.
Rozdanie 32 Rozd. W, po partii: EW |
♠ K Q 6 4 ♥ 7 6 3 2 ♦ 2 ♣ 10 9 7 4 |
|
♠ J 10 3 ♥ A K Q J ♦ K J 9 5 ♣ Q 5 |
♠ A 9 7 ♥ 10 8 5 4 ♦ A Q 7 6 ♣ K 3 |
|
♠ 8 5 2 ♥ 9 ♦ 10 8 4 3 ♣ A J 8 6 2 |
Nie wszyscy rozgrywający poradzą sobie tu ze zrealizowaniem nadróbki na końcówkę kierową graną na linii EW.
Po otwarciu 1BA i staymanie grać będzie zawodnik W, a wist nastąpi z pewnością w singletona karowego. Teraz należy ściągnąć wszystkie atuty, a potem zagrać pika z ręki. N podkłada honor pikowy, a W przepuszcza (!). Potem oddaje lewę treflową (wyrabiając sobie jedną w tym kolorze) i dopiero teraz impasuje pika. Dlaczego?
Jeśli W zabije podłożoną przez N figurę pikową asem i odwróci w pika, LHO przepuści tę kartę (!) i rozgrywający nie zrealizuje lewy treflowej. Pamiętajmy, że nikt nie ma już kierów i gra sprowadziła się do bez atu. S zabije trefla asem i odwróci w pika, a jego partner weźmie teraz już dwie lewy w tym kolorze. Takiego psikusa mogą zrobić tylko bardzo dobrzy obrońcy, więc w większości przypadków 4♥ zostanie wygrane z nadróbką.
Antidotum na opisaną wyżej sytuację jest ściągnięcie, po atutach, pozostałych lew karowych. Wtedy S nie będzie w stanie utrzymać wszystkich gróźb – trzech pików i trzech trefli, więc jedenaście lew weźmie się w sposób automatyczny. Oczywiście czarne kolory należy rozgrywać rozpoczynając od pików, a nie trefli.