Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 9/2018 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 9/2018 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.
Rozdanie 31.
Rozdanie 32.
Rozdanie 33.

Rozdanie 32.

Rozdanie 32
Rozd. W,
po partii: EW
K Q 6 4
7 6 3 2
2
10 9 7 4
 
J 10 3
A K Q J
K J 9 5
Q 5
rozd. 32 A 9 7
10 8 5 4
A Q 7 6
K 3
  8 5 2
9
10 8 4 3
A J 8 6 2
 

 Nie wszyscy rozgrywający poradzą sobie tu ze zrealizowaniem nadróbki na końcówkę kierową graną na linii EW.

 Po otwarciu 1BA i staymanie grać będzie zawodnik W, a wist nastąpi z pewnością w singletona karowego. Teraz należy ściągnąć wszystkie atuty, a potem zagrać pika z ręki. N podkłada honor pikowy, a W przepuszcza (!). Potem oddaje lewę treflową (wyrabiając sobie jedną w tym kolorze) i dopiero teraz impasuje pika. Dlaczego?

 Jeśli W zabije podłożoną przez N figurę pikową asem i odwróci w pika, LHO przepuści tę kartę (!) i rozgrywający nie zrealizuje lewy treflowej. Pamiętajmy, że nikt nie ma już kierów i gra sprowadziła się do bez atu. S zabije trefla asem i odwróci w pika, a jego partner weźmie teraz już dwie lewy w tym kolorze. Takiego psikusa mogą zrobić tylko bardzo dobrzy obrońcy, więc w większości przypadków 4 zostanie wygrane z nadróbką.

 Antidotum na opisaną wyżej sytuację jest ściągnięcie, po atutach, pozostałych lew karowych. Wtedy S nie będzie w stanie utrzymać wszystkich gróźb – trzech pików i trzech trefli, więc jedenaście lew weźmie się w sposób automatyczny. Oczywiście czarne kolory należy rozgrywać rozpoczynając od pików, a nie trefli.