Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 8/2018 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 8/2018 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.
Rozdanie 31.
Rozdanie 32.
Rozdanie 33.

Rozdanie 21.

Rozdanie 21
Rozd. N,
po partii: NS
A K 6 3
A Q 3
A 6 5 4 2
3
 
8 5 4
10 8 7
J 10 3
K J 4 2
rozd. 21 J 9 7 2
K J 9 6 2
8 7
Q 9
  Q 10
5 4
K Q 9
A 10 8 7 6 5
 

 Bardzo trudny do licytacji szlemik karowy na linii NS. Już wybór otwarcia przez gracza N nie jest zupełnie oczywisty. Ja postawiłbym na 1, ale z pewnością będą i tacy, którzy rozpoczną od silnego trefla.

 Odpowiedź e-S-a też nie jest prosta – na forsujące do dogranej 2 za mało punktów, na inwit z treflami (odzywka zależna od systemu pary NS) za słaby kolor, a rebidy 1BA i 2BA też nie wyglądają zbyt dobrze.

 Wszystko to sprawi, że najczęściej grane będzie 3BA, na które N weźmie 11 lub 12 lew, a S 10 albo 11. Wszystko zależy od tego, czy rozgrywający zdecyduje się na impas waleta pik.

 Szlemik karowy zostanie wylicytowany chyba tylko wtedy, gdy S, po otwarciu partnera 1, zdecyduje się na forsujące na jedno okrążenie 2. Oczywiście nie jest to karta modelowa, przede wszystkim z uwagi na brak w ręce S czwartego kara. Jakiegoś wyboru pierwszej odpowiedzi S musi jednak dokonać, a akurat ten jest najbardziej trafny.

 Po rebidzie 2 otwierający może już nie zatrzymać się przed szlemikiem, a wtedy NS mają szansę na znakomity wynik. Rozgrywka bowiem, choć nie jest zupełnie oczywista, nie jest również bardzo trudna.

 Można prozaicznie zrobić dwa impasy (króla kier i waleta pik), lub zagrać przez trefle. Obie drogi prowadzą do celu, ale wyrabiając trefle musimy postępować bardzo starannie, bo w przypadku wpadki wynik ze znakomitego zmieni się na beznadziejny.