Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2018 - analiza rozdań
Rozdanie 4.
Rozdanie 4 Rozd. W, po partii: obie |
♠ A K 8 5 ♥ K Q ♦ A J ♣ A 9 7 5 2 |
|
♠ Q J 9 6 ♥ 10 7 ♦ K 8 7 ♣ K 10 6 4 |
♠ 10 7 4 3 ♥ A J 8 3 2 ♦ Q 3 2 ♣ 3 |
|
♠ 2 ♥ 9 6 5 4 ♦ 10 9 6 5 4 ♣ Q J 8 |
Przy bardzo wielu stołach będzie to najkrótsza licytacja turnieju. Po PAS-ie W, gracz N otworzy silnym 2BA i wszyscy się na to zgodzą.
Ręka N, pomimo układu 5-4, zdecydowanie kwalifikuje się do zgłoszenia bez atu. Najdłuższy kolor, czyli trefle, jest słabej jakości, a dubletony zawierają prawie połowę siły otwierającego.
E zawistuje małym kierem i N dość łatwo skompletuje osiem lew. Jedyne co musi zrobić w rozgrywce, to wyjść w drugiej lewie blotką trefl do DW8 w stole.
W przypadku, gdy NS nie grają silnym otwarciem 2BA sprawy mogą przyjąć nieco inny obrót. N otworzy 1♣ i, jeśli E zdecyduje się na wejście 1♥, a wśród około 200 graczy zajmujących tę pozycję znajdzie się ich kilkudziesięciu, jego partner odpowie 1♠, a wtedy, przy akompaniamencie przeciwników (EW zgłoszą 2♠), NS mogą wylicytować 3♣. Jest to optymalny kontrakt rozdania, gdyż grając w trefle można wziąć nawet dziesięć lew.
Gra będzie toczyła się więc o dużą stawkę, bo 130 to więcej niż 120 za wygrane 2BA, a 110 to z kolei o 10 punktów mniej. Wszyscy dobrze wiemy jak wielką różnicę robi te skromne dziesięć punkcików w turnieju na maksy. By uzyskać optymalny rezultat, kolejne ruchy rozgrywającego po wiście ♠7 powinny wyglądać następująco:
1. As pik.
2. Pik przebity w stole.
3. Kier do króla, E bije asem i odwraca w trefla.
4. Dama ze stołu, W oczywiście nie kładzie króla.
5. Kier do damy.
6. Król pik.
7. Przebicie ostatniego pika waletem atu.
8. Blotka kier przebita w ręce.
9. As karo.
10. Walet karo.
11. Przebitka dowolnego zagrania obrońców i deklaracja dziesięciu lew.
Krótko mówiąc, najistotniejsza jest lewa ósma, a potem należy jeszcze tylko powstrzymać się przed ściąganiem asa treflowego.