Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, 2022 2023, 2024
KMP 4/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 5; rozdawał N, po partii NS.
Rozdanie 5 Rozd. N, po partii: NS |
♠ K J 10 6 ♥ 8 5 ♦ Q J 5 3 ♣ A Q 9 |
|
♠ Q 2 ♥ A J 7 ♦ 10 8 7 2 ♣ J 8 7 5 |
♠ A 8 7 5 3 ♥ K 10 6 3 ♦ A K 9 ♣ 3 |
|
♠ 9 4 ♥ Q 9 4 2 ♦ 6 4 ♣ K 10 6 4 2 |
W |
N |
E |
S |
– |
1♣ |
1♠ |
pas |
pas1 |
pas |
|
|
1partner wszedł, a nie otworzył licytację, W powinien przeto w zasadzie pasować, z drugiej strony, gdyby E miał duży układ w starszych, można by jeszcze pomyśleć o dogranej w którymś z tych kolorów…
Z dwukolorówką na starszych wiele par stosuje jednak konwencyjne wejście 2♦, oczywiście powinno ono być też stosownie zlimitowane co do siły.
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
1♣ |
1♠ |
pas |
1BA1 |
pas |
2♥ |
pas |
2♠ |
pas |
?2 |
|
1w związku z wyrażonymi wyżej wątpliwościami
2teraz kuszą naturalne, opisowe 3♦, partner powinien bowiem być silniejszy…
Na ogół skończy się jednak na nieawanturniczych 2♠(E), ale nawet zrealizowanie tej gry nie będzie bezproblemowe. Rozgrywający będzie przecież musiał oddać trzy lewy atutowe i trefla, ma też dziury w obu kolorach czerwonych. Często jednak dostanie korzystny wist karowy, po którym będzie musiał zagrać w trefle, aby otworzyć sobie komunikację tym kolorem. Gdy następnie zaimpasuje ♥D e-S-owi i przebije w dziadku czwartą rundę tego koloru, ograniczy swoje przegrywające do trefla i czterech wziątek atutowych (N weźmie trzy piki, a S przebije trzecią rundę kar). Podobnie stanie się po wiście atutowym – E będzie mógł wziąć trzy lewy kierowe (po udanym impasie ♥D) i przebić na stole czwartą rundę tego koloru, odda wtedy tylko trzy piki, trefla i karo. A gdy po drodze zrobi podwójny impas w tym ostatnim kolorze, zdobędzie nawet wziątkę dziewiątą.
Z powyższej analizy wynika, że kontrakty 2♠(E) na ogół będą realizowane, sporadycznie nawet z nadróbką; ale też od czasu do czasu przegrywane bez jednej. Protokół zdominują przeto minimaksowe 110 dla NS, ale znajdą się w nim też na pewno zarówno 140 dla tej strony, jak i wpadkowe 50 po stronie przeciwnej.
Minimaks teoretyczny: 2♥(WE), 8lewalbo 2♠(WE), 8 lew; 110dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 6 (NS, WE!);
♦ – 8 (WE);
♥ – 8 (WE);
♠ – 8 (WE);
BA – 7 (WE).