Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, 2022 2023, 2024
KMP 2/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 25; rozdawał N, po partii WE.
Rozdanie 25 Rozd. N, po partii: EW |
♠ Q ♥ J 9 8 7 6 2 ♦ A Q 3 ♣ Q J 4 |
|
♠ K 9 5 ♥ A Q 5 ♦ J 8 6 2 ♣ A 8 3 |
♠ 10 8 3 2 ♥ 10 4 ♦ 10 7 4 ♣ K 10 7 6 |
|
♠ A J 7 6 4 ♥ K 3 ♦ K 9 5 ♣ 9 5 2 |
W |
N |
E |
S |
– |
1♥ |
pas |
1♠ |
pas |
2♥ |
pas |
3♥1 |
pas |
pas2 |
pas |
|
111 PC, w tym jednak trzy wysokie honory, m.in. drugi król w sześciokartowym kolorze partnera, być może jest to więc lekkie niedolicytowanie, z drugiej strony skok na 4♥ byłby podobnym co do rozmiaru przelicytowaniem tej ręki; a że w turnieju na maksy na ogół nie opłaca się dociskać podlimitowych końcówek, inwit 3♥ wydaje się tu posunięciem w pełni racjonalnym
2szybki pas rzecz jasna!
Z drugiej strony, gdyby otwierający miał zamiast ♠D – ♥D, końcówka kierowa byłaby ze wszech miar godnym polecenia kontraktem. A z taką kartą N zapewne także spasowałby na inwitujące 3♥ partnera (tylko 12 PC). Może więc zbyt słabe było pierwszoręczne otwarcie 1♥? Tak by uznano jeszcze ćwierć wieku temu, teraz jednak od tych pożytecznych wzorów coraz bardziej i coraz dalej się odchodzi…
Tymczasem nawet kontrakt 3♥(N) wcale nie będzie bezpieczny. E wyjdzie w karo, przeto rozgrywający utrzyma się asem w ręce i zagra kiera do króla. W zabije ♥A i bezpiecznie odejdzie karem. N utrzyma się ♦K na stole i będzie musiał zagrać w trefle, do figury w ręce. Oba dojścia do dziadka – na ♦K i ♠A – będzie bowiem trzeba wykorzystać do podegrań treflowych, inaczej odda trzy wziątki w tym kolorze. E pobije ♣D królem i zagra trzeci raz w kara, więc N utrzyma się ♦D w ręce – i teraz już będzie musiał zagrać drugi raz w atu. Wejście do dziadka ♠A, by powtórzyć stamtąd treflem, skończyłoby się bowiem tym, że W wskoczyłby ♣A i wyszedł trzynastym karem, co bezwarunkowo już zapewniłoby obrońcom dwie wziątki atutowe.
Aby swą grę zrealizować rozgrywający będzie musiał wyjść z ręki ♥W – na ♥10 x (pierwotnie) w ręce któregokolwiek z przeciwników. Będzie to zresztą zagranie prawidłowe – alternatywne wyjście z ręki blotką, na ♥D x (pierwotnie) w ręce któregokolwiek z obrońców, zakończyłoby się niepowodzeniem, gdyby to W posiadał ♥D. Po utrzymaniu się tą figurą wyszedłby on bowiem karem, co i tak zapewniłoby jego partnerowi kładącą kontrakt wziątkę na ♥10 x (przy pierwotnej konfiguracji ♥10 x x tamże).
Jak zatem widać, już niektóre kontrakty 3♥(N) będą przegrywane. W protokole rozdania oprócz minimaksowych 140 dla NS spotkamy też przeto wpadkowe 50, a nawet 100 po stronie przeciwnej. Jak już bowiem wspomniałem na niejednym stole S podniesie do 4♥, które jego partner będzie już bezwarunkowo musiał przegrać bez jednej. A od czasu do czasu wpadnie nawet bez dwóch.
Minimaks teoretyczny: 3♥(NS), 9 lew; 140 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (WE);
♦ – 7 (W!);
♥ – 9(NS);
♠ – 7 (NS);
BA – 7(NS).