Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918,

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 20212022 20232024

 

 


 

KMP na IMPy 4/2025 – analiza rozdań

Spis treści
KMP na IMPy 4/2025 – analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 29.

Rozdanie 29
Rozd. N,
po partii: obie
A
10 7 3
K Q 8 3
K Q J 10 4
 
Q 10 2
9 5 2
J 10 4
A 6 5 2
rozd. 29 9 8 4 3
J 8
A 9 6 5 2
8 7
  K J 7 6 5
A K Q 6 4
7
9 3
 

Tutaj gracze N będą otwierać 1, po pasie E S odpowie 1. W spasuje, a N zalicytuje 2, zarówno we Wspólnym Języku (15+PC), jak i w Strefie (12-16 PC). S skoczy w 3, co powinno oznaczać forsujące do dogranej 5+-5+ (nawet jeżeli gra się że po rebidzie 2 2 jest sztucznym forsingiem do dogranej, to skok w 3 powinien być forsujący do dogranej). N uzgodni kiery odzywką 4 (jeżeli 2 oznaczało 15+PC, to na cue bid 4 karta jest za brzydka) i S może zapytać o asy i wyhamować w 5:

W N E S
  1 pas 1
pas 2* pas 3
pas 4 pas 4BA
pas 5 pas 5
pas…      

2 – 15+PC, 5+.

W Strefie, gdzie 2 oznacza siłę 12-16 PC, po skoku w 3 N musi zaakcentować posiadaną górę i powinien dać cue bid 4. Tutaj także S sprawdzi wartości i wyhamuje w 5:

W N E S
  1 pas 1
pas 2* pas 3
pas 4* pas/ktr. 4BA
pas 5 pas 5
pas…      

2 – 12-16 PC, 5+;
4 – cue bid uzgadniający kiery, 14-16 PC z fitem kierowym.
W wyjdzie W, rozgrywający podłoży figurę, a E powinien po asie karo odejść w pika, aby utrudnić komunikację.

Jednak przy tak korzystnych podziałach każda sensowna rozgrywka prowadzi do 11 lew.

Tam, gdzie 3 po 2 by nie forsowało, S musi zacząć od sztucznych, forsujących do dogranej 2. N pokaże czwórkę kar i zaczną się problemy – kiery staną się czwartym kolorem:

W N E S
  1 pas 1
pas 2* pas 2*
pas 3* pas 3*
pas ?    

2 – 15+PC, 5+;
2 – 9+PC, sztuczny forsing do dogranej;
3 – czwórka bez trzech pików;
3 – czwarty kolor na wysokości trzech, zgodnie z zasadami ogólnymi pytanie o zatrzymanie… Czy jest alternatywa? 4 po 3 z kolei brzmi jak Splinter – to sa argumenty za tym, aby skok w 3 po 2 był naturalny z układem 5-5.