Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, 2022 2023, 2024
KMP na IMPy 4/2025 – analiza rozdań
Rozdanie 29.
Rozdanie 29 Rozd. N, po partii: obie |
♠ A ♥ 10 7 3 ♦ K Q 8 3 ♣ K Q J 10 4 |
|
♠ Q 10 2 ♥ 9 5 2 ♦ J 10 4 ♣ A 6 5 2 |
![]() |
♠ 9 8 4 3 ♥ J 8 ♦ A 9 6 5 2 ♣ 8 7 |
♠ K J 7 6 5 ♥ A K Q 6 4 ♦ 7 ♣ 9 3 |
Tutaj gracze N będą otwierać 1♣, po pasie E S odpowie 1♠. W spasuje, a N zalicytuje 2♣, zarówno we Wspólnym Języku (15+PC), jak i w Strefie (12-16 PC). S skoczy w 3♥, co powinno oznaczać forsujące do dogranej 5+-5+ (nawet jeżeli gra się że po rebidzie 2♣ 2♦ jest sztucznym forsingiem do dogranej, to skok w 3♥ powinien być forsujący do dogranej). N uzgodni kiery odzywką 4♥ (jeżeli 2♣ oznaczało 15+PC, to na cue bid 4♦ karta jest za brzydka) i S może zapytać o asy i wyhamować w 5♥:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | pas | 1♠ | |
pas | 2♣* | pas | 3♥ |
pas | 4♥ | pas | 4BA |
pas | 5♣ | pas | 5♥ |
pas… |
2♣ – 15+PC, 5+♣.
W Strefie, gdzie 2♣ oznacza siłę 12-16 PC, po skoku w 3♥ N musi zaakcentować posiadaną górę i powinien dać cue bid 4♦. Tutaj także S sprawdzi wartości i wyhamuje w 5♥:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | pas | 1♠ | |
pas | 2♣* | pas | 3♥ |
pas | 4♦* | pas/ktr. | 4BA |
pas | 5♣ | pas | 5♥ |
pas… |
2♣ – 12-16 PC, 5+♣;
4♦ – cue bid uzgadniający kiery, 14-16 PC z fitem kierowym.
W wyjdzie ♦W, rozgrywający podłoży figurę, a E powinien po asie karo odejść w pika, aby utrudnić komunikację.
Jednak przy tak korzystnych podziałach każda sensowna rozgrywka prowadzi do 11 lew.
Tam, gdzie 3♥ po 2♣ by nie forsowało, S musi zacząć od sztucznych, forsujących do dogranej 2♦. N pokaże czwórkę kar i zaczną się problemy – kiery staną się czwartym kolorem:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | pas | 1♠ | |
pas | 2♣* | pas | 2♦* |
pas | 3♦* | pas | 3♥* |
pas | ? |
2♣ – 15+PC, 5+♣;
2♦ – 9+PC, sztuczny forsing do dogranej;
3♦ – czwórka bez trzech pików;
3♥ – czwarty kolor na wysokości trzech, zgodnie z zasadami ogólnymi pytanie o zatrzymanie… Czy jest alternatywa? 4♥ po 3♦ z kolei brzmi jak Splinter – to sa argumenty za tym, aby skok w 3♥ po 2♣ był naturalny z układem 5-5.