Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918,

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 20212022 20232024

 

 


 

KMP na IMPy 4/2025 – analiza rozdań

Spis treści
KMP na IMPy 4/2025 – analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 20.

Rozdanie 20
Rozd. W,
po partii: obie
9 6 4
Q J 8 2
Q 9 3
Q 8 6
 
K J 7 3
10 7
7 2
A J 10 7 5
rozd. 20 Q 10
9 4
A K J 10 8 5
K 9 4
  A 8 5 2
A K 6 5 3
6 4
3 2
 

W tym rozdaniu po dwóch pasach gracze E będą otwierać 1, S wejdzie 1, a W zgłosi piki, naturalnie lub transferową kontrą. N podniesie kiery do 2. Myślę, że z kartą E większość nie oprze się przed zalicytowaniem 3 (ci którzy grają konwencją „Good-Bad 2NT” – czymś w rodzaju autolebensohla – będą mogli z niej skorzystać – zalicytować 2BA, a po automatycznych 3 partnera 3, co wskazuje 6-7 kar bez nadwyżki honorowej; wtedy bezpośrednie 3 powinno być nadwyżkowe) i prawdopodobnie zakończy to licytację.

W N E S
pas pas 1 1
1 2 3 pas
pas* pas    

Pas – bez opisanego wyżej ustalenia pas nie jest oczywisty, E może mieć nawet i 16 PC, jednak brak figury karo i zatrzymania kier skłania do pasa – jeżeli miałoby wychodzić 3BA, często E powiedziałby je solo po 2.

Myślę, że większość rozgrywających zagra kara z góry, zapisując tylko 110.

Jeżeli S po 3 zdecyduje się na 3, licząc na „potęgę” układu 5-4, to WE pozwolą to grać:

W N E S
pas pas 1 1
1 2 3 3
pas…      

Obrona zagra zapewne trzy razy w karo i rozgrywający nie może uniknąć wpadki bez dwóch o ile obrona nie zaśnie (może pojawić się konieczność wykonania „krokodyla” w pikach o ile obrona nie otworzy pików przed wyczyszczeniem kolorów młodszych, a rozgrywający zagra asa pik i blotkę w tym kolorze.