Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP na IMPy 5/2024 - analiza rozdań

Spis treści
KMP na IMPy 5/2024 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 11.

Rozdanie 11
Rozd. S,
po partii: -
A Q 7 3
A Q
9 3
K Q J 9 2
 
K 9 6 2
K J 8 6
K 5
8 6 4
rozd. 11 8
10 5 4
J 7 6 4 2
A 7 5 3
  J 10 5 4
9 7 3 2
A Q 10 8
10
 

Tutaj po dwóch pasach gracze N będą otwierać 1. E spasuje, a S zalicytuje 1. Po pasie W N zalicytuje 1 (we Wspólnym Języku zaleca się raczej 2 – z układem 4-5+ w sile 15-17 PC licytuje się po 1 rebid 1, a z siłą 18+PC, wystarczającej na końcówkę – 2). Po 1 S podniesie piki a N zalicytuje końcówkę w ten kolor.

W N E S
      pas
pas 1 pas 1
pas 1 pas 2
pas 4 pas…  

W klasycznym Wspólnym Języku N po 1 powinien dać forsujący na jedno okrążenie rebid 2 (15+PC, 5+), który przy posiadaniu czwórki pików powinien być nadwyżkowy.

W N E S
      pas
pas 1 pas 1
pas 2* pas 2*
pas 4 pas…  

2 – 15+PC, 5+, forsujące na jedno okrążenie;

2 – czwórka pików, siła 7-8 PC (z siłą 9+PC S zalicytowałby sztuczny forsing do dogranej 2).

E wyjdzie pewnie w karo, i rozgrywający zaimpasuje damą. W po lewie na króla karo odejdzie pewnie w kiery. Tu impas się uda i po lewie na damę rozgrywający zagra trefla do dziesiątki. Obrona po asie trefl (o ile E nim wskoczy) zagra pewnie znów w kiery, Rozgrywający powinien po lewie na asa kier przejść do stołu asem karo i zagrać na impas waletem pik, a po wzięciu powtórzyć piki dziesiątką.

Dojście do stołu przebitką trefl umożliwi wyimpasowanie dziewiątki atu.