Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 5/2024 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 5/2024 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 22.

Rozdanie 22
Rozd. E,
po partii: EW
J 10 9
10
10 9 8 5 3
Q J 5 2
 
A K 5 4 3 2
9 8 5 2
Q
10 6
rozd. 22 8 7
A K J 3
A K 4 2
9 8 7
  Q 6
Q 7 6 4
J 7 6
A K 4 3
 

Tutaj E otworzy 1BA, po pasie S gracze W będą pewnie w większości szukać fitu w którymś z kolorów starszych, w zależności od stosowanych ustaleń zaczynając od Staymana bądź od transferu. Po Staymanie E pokaże kiery a W zalicytuje pewnie końcówkę w ten kolor.

W N E S
    1BA pas
2 pas 2 pas
4 pas…    

S wyjdzie pewnie asem trefl. Jeżeli N dołoży damę, to obrona ma szansę zagrać trzy razy w trefle do skrótu w stole, ale bez względu na obronę, jeżeli rozgrywający zagra w miarę ostrożnie to odda jeszcze tylko jedną lewę. Niemniej podejrzewam że na końcówki kierowe będzie trochę wpadek.

Tam, gdzie W zacznie od transferu 2 i po jego przyjęciu pokaże kiery, końcówka będzie grana z ręki W:

W N E S
    1BA pas
2 pas 2 pas
3 pas 4 pas…

N wyjdzie raczej w kara, a rozgrywający po lewie na damę zagra pewnie na impas atu. S po wzięciu damą zagra pewnie trzy razy w trefle i rozgrywający może wziąć resztę lew dzięki przymusowi pikowo-karowemu w którym znajdzie się N po odegraniu teraz wszystkich atutów. Tam, gdzie W zdecyduje się zrezygnować z szukania gry w kiery z tak słabą czwórką, powinien zalicytować od razu duży teksas i 4 będzie grane z ręki E. S wyjdzie asem trefl i po dołożeniu damy dopuści N waletem. N zagra teraz 10. Rozgrywający powinien pobić asem, ściągnąć dwa razy atu, odblokować damę karo i oddać pika, biorąc bez specjalnych problemów 10 lew.