Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 5/2024 - analiza rozdań
Rozdanie 22.
Rozdanie 22 Rozd. E, po partii: EW |
♠ J 10 9 ♥ 10 ♦ 10 9 8 5 3 ♣ Q J 5 2 |
|
♠ A K 5 4 3 2 ♥ 9 8 5 2 ♦ Q ♣ 10 6 |
♠ 8 7 ♥ A K J 3 ♦ A K 4 2 ♣ 9 8 7 |
|
♠ Q 6 ♥ Q 7 6 4 ♦ J 7 6 ♣ A K 4 3 |
Tutaj E otworzy 1BA, po pasie S gracze W będą pewnie w większości szukać fitu w którymś z kolorów starszych, w zależności od stosowanych ustaleń zaczynając od Staymana bądź od transferu. Po Staymanie E pokaże kiery a W zalicytuje pewnie końcówkę w ten kolor.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1BA | pas | ||
2♣ | pas | 2♥ | pas |
4♥ | pas… |
S wyjdzie pewnie asem trefl. Jeżeli N dołoży damę, to obrona ma szansę zagrać trzy razy w trefle do skrótu w stole, ale bez względu na obronę, jeżeli rozgrywający zagra w miarę ostrożnie to odda jeszcze tylko jedną lewę. Niemniej podejrzewam że na końcówki kierowe będzie trochę wpadek.
Tam, gdzie W zacznie od transferu 2♥ i po jego przyjęciu pokaże kiery, końcówka będzie grana z ręki W:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1BA | pas | ||
2♥ | pas | 2♠ | pas |
3♥ | pas | 4♥ | pas… |
N wyjdzie raczej w kara, a rozgrywający po lewie na damę zagra pewnie na impas atu. S po wzięciu damą zagra pewnie trzy razy w trefle i rozgrywający może wziąć resztę lew dzięki przymusowi pikowo-karowemu w którym znajdzie się N po odegraniu teraz wszystkich atutów. Tam, gdzie W zdecyduje się zrezygnować z szukania gry w kiery z tak słabą czwórką, powinien zalicytować od razu duży teksas i 4♠ będzie grane z ręki E. S wyjdzie asem trefl i po dołożeniu damy dopuści N waletem. N zagra teraz ♥10. Rozgrywający powinien pobić asem, ściągnąć dwa razy atu, odblokować damę karo i oddać pika, biorąc bez specjalnych problemów 10 lew.