Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP na IMPy 1/2024 - analiza rozdań
Rozdanie 16.
Rozdanie 16 Rozd. W, po partii: EW |
♠ J 10 9 3 2 ♥ Q 9 6 2 ♦ Q 9 ♣ K 9 |
|
♠ 7 6 5 ♥ K 5 3 ♦ 8 7 4 3 ♣ A 4 3 |
♠ A K Q ♥ J 7 ♦ J 6 5 ♣ Q J 8 7 5 |
|
♠ 8 4 ♥ A 10 8 4 ♦ A K 10 2 ♣ 10 6 2 |
W tym rozdaniu po dwóch pasach gracze E będą otwierać 1♣ (część zapewne 1BA). S spasuje, a W odpowie 1BA (chyba, że WE grają popularnym ustaleniem, że po otwarciu 1♣ na III i IV ręce odpowiedź 1BA oznacza górę pasa, 9-11 PC). Tam licytacja zapewnie wygaśnie.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | 1♣ | pas |
1BA | pas… |
Po ataku waletem pik rozgrywający zagra pewnie na impas trefl i obrona musi być czujna, aby nie zakończyło się to nadróbką.
Parze NS może pomóc popularne ostatnio ustalenie, w myśl którego po początku licytacji 1♣ – pas – 1BA, 2♣ z obu rąk obrońców oznacza kolory starsze. N miałby szanse włączyć się do licytacji – wskazanie obu starszych wygląda mniej niebezpiecznie, niż jednostronne 1♠.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | 1♣ | pas |
1BA | 2♣ | pas/ktr. | 2♥ |
pas… |
W kiery przy jako-takiej rozgrywce bierze się 9 lew.
Tam, gdzie W odpowie 1♦, N będzie miał szansę zmieścić się 1♠. S odpowie 1BA, a N zgłosi kiery, które zapewne S podniesie do 3♥ (chociaż fakt, że partner nie otworzył, może skłaniać do pasa po 2♥).
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | 1♣ | pas |
1♦ | 1♠ | pas | 1BA |
pas | 2♥ | pas | pas/3♥ |
Tam, gdzie E otworzy 1BA, S i W spasują. Tam, gdzie N także spasuje, S wyjdzie zapewne w kiery i rozgrywający może wpaść nawet bez dwóch o ile obrona zdoła wziąć cztery lewy karowe. Tam, gdzie N zdecyduje się (korzystne!) wznowić 2♣ na starsze, NS zagrają w kiery, zapisując zwykle 140.