Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 1/2024 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 1/2024 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 12.

Rozdanie 12
Rozd. W,
po partii: NS
K J 9
K 6
A 8 7 6 3
K Q 2
 
A 6 5 4 3
5 3
J 10 2
10 7 5
rozd. 12 Q 10 2
A Q 10 9 8 4
K Q 4
8
  8 7
J 7 2
9 5
A J 9 6 4 3
 

W tym rozdaniu gracze W będą pasować, a N otworzy 1BA. E wejdzie pewnie 2 – „jeden starszy”, a S, tam, gdzie ma do dyspozycji Lebensohla, zalicytuje 2BA i spasuje po automatycznych 3 partnera.

W N E S
pas 1BA 2* 2BA*
pas 3* pas…  

2 – jeden kolor starszy;

2BA – puppet na 3, zwykle słaba ręka z 6+ w kolorze młodszym;

3 – automat.

E wyjdzie pewnie K. Rozgrywający najlepiej zrobi jak przepuści – umożliwi to wyrobienie kar i da szansę na wygranie bez trafiania palcówki pikowej.

Tam, gdzie NS nie grają Lebensohlem, S powinien spasować na 2 (3 byłoby forsujące) i zalicytować 3 gdy wróci do niego 2:

W N E S
pas 1BA 2 pas
2* pas pas 3
pas…      

Z tej ręki atak nastąpi w kiery i obrona najlepiej zrobi jak zagra w ten kolor trzy razy, a W podłoży atu. Teraz rozgrywający może zagrać karo „spodem” – jeżeli E wskoczy, to już kontrakt można wygrać bez trafiania pika, a jeżeli „wytrzyma ciśnienie”, to do ręki dojdzie W i grając blotkę pik spod asa może stestować rozgrywającego.