Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 1/2024 - analiza rozdań
Rozdanie 12.
Rozdanie 12 Rozd. W, po partii: NS |
♠ K J 9 ♥ K 6 ♦ A 8 7 6 3 ♣ K Q 2 |
|
♠ A 6 5 4 3 ♥ 5 3 ♦ J 10 2 ♣ 10 7 5 |
♠ Q 10 2 ♥ A Q 10 9 8 4 ♦ K Q 4 ♣ 8 |
|
♠ 8 7 ♥ J 7 2 ♦ 9 5 ♣ A J 9 6 4 3 |
W tym rozdaniu gracze W będą pasować, a N otworzy 1BA. E wejdzie pewnie 2♦ – „jeden starszy”, a S, tam, gdzie ma do dyspozycji Lebensohla, zalicytuje 2BA i spasuje po automatycznych 3♣ partnera.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1BA | 2♦* | 2BA* |
pas | 3♣* | pas… |
2♦ – jeden kolor starszy;
2BA – puppet na 3♣, zwykle słaba ręka z 6+ w kolorze młodszym;
3♣ – automat.
E wyjdzie pewnie ♦K. Rozgrywający najlepiej zrobi jak przepuści – umożliwi to wyrobienie kar i da szansę na wygranie bez trafiania palcówki pikowej.
Tam, gdzie NS nie grają Lebensohlem, S powinien spasować na 2♦ (3♣ byłoby forsujące) i zalicytować 3♣ gdy wróci do niego 2♥:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1BA | 2♦ | pas |
2♥* | pas | pas | 3♣ |
pas… |
Z tej ręki atak nastąpi w kiery i obrona najlepiej zrobi jak zagra w ten kolor trzy razy, a W podłoży atu. Teraz rozgrywający może zagrać karo „spodem” – jeżeli E wskoczy, to już kontrakt można wygrać bez trafiania pika, a jeżeli „wytrzyma ciśnienie”, to do ręki dojdzie W i grając blotkę pik spod asa może stestować rozgrywającego.