KMP na IMPy 10/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 10.
Rozdanie 10 Rozd. E, po partii: obie |
♠ K 9 4 ♥ K Q J 8 4 3 ♦ A ♣ 10 9 3 |
|
♠ A Q 10 8 7 ♥ 10 ♦ K Q 7 5 ♣ K 4 2 |
♠ 6 5 ♥ 9 5 ♦ J 4 3 2 ♣ A 8 7 6 5 |
|
♠ J 3 2 ♥ A 7 6 2 ♦ 10 9 8 6 ♣ Q J |
Tutaj po dwóch pasach gracze W będą otwierać 1♠, N wejdzie 2♥. E spasuje, a S? Jeżeli zdobędzie się na 3♥ („mam w końcu 8 PC z czterokartowym fitem” – taki pewnie będzie wybór większości), to NS będą leżeć na końcówkę.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | ||
1♠ | 2♥ | pas | 3♥ |
pas | 4♥ | pas… |
Tam, gdzie S zdecyduje się jednak spasować, W wznowi kontrą, N spasuje, E odejdzie w 2♠ a S teraz zalicytuje 3♥ i na tym licytacja powinna się zakończyć.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | ||
1♠ | 2♥ | pas | pas |
ktr. | pas | 2♠ | 3♥ |
pas… |
Jak rozwiązać dylemat S w tym rozdaniu? Pomocne mogą być tutaj rozwiązania transferowe – po wejściu 2♥ partnera, 2BA jest naturalne, 2♠ to transfer na trefle, 3♣ na kara. 3♦ to transfer na kiery w sile co najmniej inwitu, a 3♥ podniesienie „kurtuazyjne” w sile 7-9 PC. Przy takich ustaleniach N, mając sporo lew przegrywających, ma szanse spasować na 3♥.