KMP IMP 9/2022 - analiza rozdań
Rozdanie 10.
Rozdanie 10 Rozd. E, po partii: obie |
♠ 8 6 5 3 2 ♥ K 8 7 3 ♦ J 9 4 ♣ 10 |
|
♠ A 4 ♥ 10 9 6 5 ♦ 10 7 ♣ K 7 6 4 3 |
♠ Q 10 ♥ J 4 ♦ K Q 6 3 ♣ Q J 9 8 2 |
|
♠ K J 9 7 ♥ A Q 2 ♦ A 8 5 2 ♣ A 5 |
W tym rozdaniu gracze E raczej nie będą otwierać – 11 PC, na drugiej damie i drugim walecie, bez asów, bez kolorów starszych… Po pasie E, gracz S otworzy 1♣, W spasuje, N zalicytuje 1♦. Teraz co bardziej bojowo nastawieni na pozycji E mogą zalicytować 1BA, które będzie jednoznacznie wskazywało kolory młodsze. Większość jednak pewnie spasuje, S zalicytuje 1BA – 18-20 PC. Po pasie W, N pewnie zalicytuje Staymana, a po wskazaniu czwórki pików, zalicytuje końcówkę:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♣ | ||
pas | 1♦ | pas | 1BA |
pas | 2♣ | pas | 2♠ |
pas | 4♠ | pas… |
W pewnie zaatakuje z dubla karo – dziesiątka, walet, dama… Przepuszczenie prowadzi do nadróbki, a pobicie asem – do 10 lew po przejściu do stołu przebitką trefl i zagraniu atu do waleta w ręce.
Tam, gdzie E wejdzie 1BA na młodsze, S da kontrę, wskazując silnego trefla, raczej w układzie zrównoważonym. W skoczy treflami. Co ma zrobić N? Najlepsza jest kontra wywoławcza, wprowadzająca do gry oba kolory starsze. S zalicytuje 3♠, a N podniesie do 4♠:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♣ | ||
pas | 1♦ | 1BA | ktr. |
3♣ | ktr. | pas | 3♠ |
pas | 4♠ | pas… |
Po takiej licytacji, w której widać, że trefle są 5-5, a E nie otworzył 2BA na młodszych, są przesłanki, że kara dzielą 4-2 i można przepuścić pierwsze karo.