Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 1/2018 - analiza rozdań
Rozdanie 22
Rozdanie 22 Rozd. E, po partii: EW |
♠ 8 4 ♥ 8 7 6 5 2 ♦ Q J 8 7 4 3 ♣ |
|
♠ K 10 7 2 ♥ J 3 ♦ K 10 9 ♣ A 6 4 2 |
♠ J 6 5 3 ♥ A 9 4 ♦ A 5 2 ♣ Q 9 7 |
|
♠ A Q 9 ♥ K Q 10 ♦ 6 ♣ K J 10 8 5 3 |
Kto gra, ten przegrywa. Tak właśnie można zatytułować to rozdanie. Na linii NS wychodzi kontrakt 2♥, a na EW 2♠ ale niewielu parom uda się zagrać tak nisko.
Ogromny wpływ na przebieg wypadków przy stole będzie miał rozpoczynający licytację gracz E. Ma on 11 PC, a tym samym klasyczny dylemat: „otwierać albo nie otwierać”.
Już coraz więcej par stosuje zasadę, że otwiera na każde 11 punktów. Nie mam zamiaru rozstrzygać czy to dobrze, czy źle. Z pewnością jednak, po przyjęciu takiej zasady, w systemie muszą zostać skorygowane ramy punktowe forsingów i inwitów.
Osobiście nadal hołduję zasadzie, że rękę w sile 11 PC w składzie równym trzeba kwalifikować. Krótko mówiąc sami musimy ocenić czy mamy ładną, czy brzydką kartę.
Ręka E w rozdaniu 22 nie zawiera żadnych, no może poza dwoma asami, pozytywnych elementów. Skład 4333, brak dziesiątek i „podwiązań” oraz słabiutki najdłuższy kolor czyli piki – to same minusy. Dlatego też jestem zwolennikiem PAS-a na pierwszej ręce.
I jeszcze licytacja, która, w zależności od decyzji E, pójdzie dwoma drogami.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♣ | ||
pas | 1♦ | pas | 2♣ (1) |
pas | 2♥ | pas | 3♥ |
pas |
(1) Naturalne, siła 15-20 PC.
N przegrywa wylicytowany kontrakt bez jednej lub bez dwóch. 50/100 dla EW.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | 2♣ | ||
ktr (1) | pas | 2♠ | 3♣ |
4♠ (2) | pas |
(1) Kontra negatywna.
(2) Przyjmując w miarę sensowne założenie, że partner ma dwie blotki trefl zalicytowanie końcówki wydaje się być najbardziej racjonalną opcją. W turnieju na maksy można ewentualnie zainwitować przez 3♦, natomiast w meczu jest to decyzja stuprocentowa. Kontra, która w tej sytuacji ma spory procent karności, niesie takie niebezpieczeństwo, że weźmiemy 300 lub 500, ale wychodzi nam 4♠ za 620. W tym jednak rozdaniu właśnie kontra jest decyzją zwycięską.