Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP na IMPy 9/2024 - analiza rozdań

Spis treści
KMP na IMPy 9/2024 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 13.

Rozdanie 13
Rozd. N,
po partii: obie
K 8 2
K 6 5
K 10 8
K 10 6 5
 
Q 10 9 7 6 5 4
Q J
7 6
Q 9
rozd. 13 A
10 3 2
A J 4 3
A 8 7 4 2
  J 3
A 9 8 7 4
Q 9 5 2
J 3
 

Tutaj gracze N będą otwierać 1. Co teraz zrobić z kartą E? 2 jest drastycznym wyborem, z takim kolorkiem, książkowy pas z 13 PC niejednemu nie przejdzie przez gardło, może kompromisowe 1? Podejrzewam jednak, że najczęstszym wyborem będzie 2, po których S zalicytuje nieforsujące 2 a W 2. N pewnie podniesie kiery do 3 i po dwóch pasach z kartą W większość pewnie pójdzie jeszcze w 3, aczkolwiek rozsądek (układ 7222, brak asa bądź króla) nakazywałby spasować. 

W N E S
  1 2 2
2 3 pas pas
3 pas…    

Po ataku w kiery rozgrywający już zdoła pozbyć się kara lub trefla i jeżeli trafi rozegranie pików – na drugiego waleta – damą w drugiej lewie pikowej, to wygra kontrakt.

Bezwzględnie kładzie tylko atak w karo – najlepiej ósemką, przejętą przez S dziewiątką, po czym otwarcie trefla ze strony S, no i jeszcze odebranie w tempie dwóch lew kierowych…

Ci, którzy utrzymają się w grze w kiery na linii NS muszą wszystko trafić, włącznie z singlowym asem pik, aby oddać tylko 4 lewy.