Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 7/2024 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 7/2024 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 4.

Rozdanie 4
Rozd. W,
po partii: obie
9 5 3
9 5 4
6 4
K 8 7 6 5
 
A K 8 2
K 10 8 3
Q 3
A 10 4
rozd. 4 Q 6
A 2
A K J 5 2
Q J 9 3
  J 10 7 4
Q J 7 6
10 9 8 7
2
 

Tutaj gracze W będą otwierać 1BA i myślę, że większość graczy E, mając 17 PC z dobrym kolorem doprowadzi do szlemika. Gracze, dysponujący ustaleniami rozkładowymi zaczną pewnie od Staymana i potem zapytają o drugą czwórkę, a po stwierdzeniu, że otwierający nie ma młodszej, zalicytują pewnie 6BA, a w najgorszym wypadku zainwitują przez 4BA. Otwierający mając ładne 16 PC, głównie w asach i królach, powinien inwit przyjąć.   

W N E S
1BA pas 2 pas
2 pas 3* pas
3 pas 4BA* pas
6BA pas…    

3 – pytanie o drugą czwórkę, u niektórych będzie to pewnie 2;

4BA – inwit, aby zadać Blackwooda, należy zacząć od cue bidu w kolorze młodszym – po przejściu przez 3 w zasadzie gramy już tylko w kolory otwierającego.

Tam, gdzie E nie ma do dyspozycji pytania o drugą czwórkę po Staymanie, w zasadzie musi zacząć od bezpośredniego inwitu 4BA od razu po otwarciu, po którym otwierający może akceptując inwit zaproponować ewentualną grę w młodszy kolor, mając w nim czwórkę, bądź zalicytować 5BA, co bez specjalnych ustaleń musi forsować do szlemika i być próbą znalezienia młodszego fitu 4-4.