Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 7/2024 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 7/2024 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 23.

Rozdanie 23
Rozd. S,
po partii: obie
Q 8 6
A 9 7 4
10 8 7 4
A J
 
K J 7 5 3 2
K 3
6
Q 6 3 2
rozd. 23 10 4
J 6 2
A K Q 9 3 2
10 4
  A 9
Q 10 8 5
J 5
K 9 8 7 5
 

W tym rozdaniu gracze S raczej będą pasować, co prawda są zwolennicy otwierania Precision 2 w przedziale siły 10-14 PC, ale układ 5422 i rozrzucone 10 PC raczej nie nadaje się na otwarcie. Po pasie S W otworzy, w zależności od stosowanego systemu, 2 multi albo słabe 2. N spasuje, a E zalicytuje pewnie 2 „do koloru” (2 z nadzieją że się utrzyma wygląda kiepsko – gdzie są wtedy piki i ile w nie przeciwnikom wychodzi?) i na tym licytacja powinna się zakończyć:

W N E S
      pas
2 pas 2 pas…

Jeżeli S wyjdzie w kiery, to N weźmie asem i co ma teraz zagrać? Najlepiej wygląda karo – jeżeli teraz rozgrywający spróbuje zagrać w kara trzy razy, to S przebije karo blotką atu i po nadbiciu trzeba będzie jeszcze oddać dwa piki i trzy trefle – razem bez jednej.

Jeżeli po takim początku N zdecyduje się na wznowienie, co na pewno z trzema pikami i nieciekawymi 11 PC jest decyzją ostrą, to 3 można nawet wygrać.

W N E S
      pas
2 pas 2 pas
pas ktr. pas 3
pas…      

W wyjdzie pewnie w karo i w zasadzie obrona jest bezradna, przy w miarę sensownej rozgrywce ma tylko cztery lewy – jedyna szansa to po ściągnięciu dwóch kar zagranie w pika i potem liczenie na to, że rozgrywający odda dwie lewy atutowe.

Po otwarciu słabe 2 N i E spasują, a S może po uprzednim pasie zalicytować kontrę, po której N zgłosi 3 i to zwykle zakończy licytację.

W N E S
      pas
2 pas pas ktr.
pas 3 pas…  

Będący po partii E raczej w żadnej z powyższych sekwencji nie przepchnie się w 3.