KMP 5/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 16.
Rozdanie 16 Rozd. W, po partii: EW |
♠ 7 6 ♥ A 8 2 ♦ K 10 9 7 3 ♣ K J 10 |
|
♠ A 10 5 4 3 ♥ 10 7 ♦ Q 4 2 ♣ 6 5 4 |
♠ Q 9 2 ♥ 9 6 5 4 3 ♦ J ♣ 9 8 7 3 |
|
♠ K J 8 ♥ K Q J ♦ A 8 6 5 ♣ A Q 2 |
W tym rozdaniu po pasie W, większość graczy N otworzy 1♦ – co prawda 5332, ale ładne 11 PC, sensowny kolor. E spasuje, a S, jeżeli ma do dyspozycji „odwrócone” – 10+PC - podniesienie zalicytuje 2♦. W i E będą pasować, N pokaże zatrzymanie odzywką 2♥, S przez 2BA pokaże zatrzymania w kolorach czarnych, a N będzie próbować wycofać się w nieforsujące 3♦. Oczywiści S nie odpuści – zalicytuje pewnie 3♥, N cue bid 4♣ a S zapyta o wartości i po wskazaniu dwóch (bez damy atu, ale będzie wiedział o łącznie 9 karach) zalicytuje pewnie 6BA aby chronić piki (N może mieć 5 kar i 4 kiery – wtedy są szanse na 12 lew bez pików).
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♦ | pas | 2♦* |
pas | 2♥* | pas | 2BA |
pas | 3♦* | pas | 3♥ |
pas | 4♣ | pas | 4BA |
pas | 5♥ | pas | 6BA |
pas… |
2♦ – 10+PC, 4+♦, forsujące do 3♦;
2♥ – zatrzymanie kierowe, sugeruje lukę w którymś z kolorów czarnych;
3♦ – minimum otwarcia, nieforsujące.
Ci, którzy nie grają odwróconym podniesieniem, będą musieli z ręką S zacząć od 2♣, które powinno forsować do dogranej; N powtórzy 2♦, S zalicytuje 3♦ – „gramy w kara”, N za licytuje pewnie 3♥ – obawa o piki w drodze do ewentualnego 3BA i S pewnie zapyta o asy i zalicytuje także 6BA.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♦ | pas | 2♣ |
pas | 2♦ | pas | 3♦ |
pas | 3♥ | pas | 4BA |
pas | 5♥ | pas | 6BA |
pas… |
Na 6BA z ręki S W pewnie da pasywny atak w trefle i wszystko będzie w rękach rozgrywającego. Jeżeli utrzyma się w stole i zagra w karo… od E wyskoczy walet i teraz zgodnie z regułą ograniczonego wyboru powinno się zaimpasować damę u W. Wtedy pozostanie już tylko trafić palcówkę pikową… A jeżeli ruszy karo z ręki do króla, będzie leżał.
Oczywiście będą tacy gracze W, którzy na szlemika odbiorą asa pik. Powinno to uczujnić rozgrywającego – ściągnięcie asa „zza ucha” – S musi mieć króla pik – to wyraźny sygnał, że W widzi szanse na jeszcze jedną lewę. Może to być tylko lewa karowa, należy więc spróbować zagrać najpierw asa karo…
Tam, gdzie N spasuje, S otworzy 1♣, N po pasie zalicytuje pewnie 2♦ i S pewnie wyhamuje w 3BA, nawet świetna ręka N – szósty mariasz karo i as z boku nie dają dobrego szlemika.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | pas | 1♣ |
pas | 2♦ | pas | 3BA |
pas… |
Na końcówkę, po ataku blotką pik, trzeba pewnie zagrać kara tak, aby w razie czego nie dopuścić do ręki gracza E – po pobiciu damy królem,