Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 9/2018 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 9/2018 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.
Rozdanie 31.
Rozdanie 32.
Rozdanie 33.

Rozdanie 14.

Rozdanie 14
Rozd. E,
po partii: -
A 9 3
7 6 4 2
9
Q J 9 3 2
 
K Q 10 6 5
8
J 10 8 5 4
K 8
rozd. 14 8 2
A Q 10 9
K Q 6 3
10 7 4
  J 7 4
K J 5 3
A 7 2
A 6 5
 

 Czy E powinien otworzyć licytację na pierwszej ręce? Moim zdaniem tak, gdyż jego jedenaście punktów jest bardzo ładnie zlokalizowanych, a kolor kierowy, dzięki dziesiątce i dziewiątce, znakomitej jakości. Potem do akcji włączą się wszyscy pozostali gracze.

W N E S
    1 ktr
1/ (1) ktr (2) pas (3) 2
3 (4) ???    
  1. Gracz W wskazuje piki, a wybór odzywki zależy od tego, czy EW grają naturalnie, czy stosują po kontrze odpowiedzi transferowe.
  2. Kontra sputnik wskazująca czwórkę kierową.
  3. PAS gracza E oznacza brak trzech pików. W innym wypadku zgłosiłby 2 lub rekontrę oznaczającą trzy karty w kolorze partnera.
  4. Ponieważ E ma dubla pik, musi mieć 3-4 kara. Jest to więc kolor uzgodniony.

 Co wydarzy się później zależy od tego, czy N będzie dalej walczył, czy też spasuje. Kartę ma słabą ale jest przed partią, więc być może zaryzykuje małą wpadkę i zgłosi 3. Wtedy najprawdopodobniej będzie grane 3 z kontrą, na które rozgrywający powinien wziąć osiem lew. Wpadka bez jednej za 100 nie powinna być złym rezultatem, gdyż EW grając w kara zapiszą sobie 130. W czasie rozgrywki wielką pomocą dla S powinna być licytacja. Już w pierwszej lewie będzie bowiem wiadomo, że W ma skład 5-5. To ważna informacja, a reszta zależy od stopnia koncentracji rozgrywającego.