Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 12/2013 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 12/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 28; rozdawał W, po partii NS.

Rozdanie 28
Rozd. W,
po partii: NS
KQ543
AK2
T2
832
 
J72
975
QJ93
AJ6
rozd. 28 A986
QJ6
85
QT97
  T
T843
AK764
K54
 

W

N

E

S

pas

1

pas

1BA1

pas

pas2

pas

 

1 półforsujący

2 tylko 12 PC i skład 5332, zatem oczywisty pas

Tak potoczy się licytacja na bardzo wielu stołach grudniowego turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski 2013. Przeciwko 1BA(S) W może z powodzeniem wyjść w D, gra powinna jednak zostać położona także po każdym innym ataku. Rozkłady są bowiem dla wyraźnie silniejszej strony NS (22:18 PC) niekorzystne, przeto rozgrywający raczej nie weźmie nic ponad dwa kara, trzy kiery i jednego pika. Wystarczy, że broniący zachowają elementarną staranność, przede wszystkim nie dadzą przeciwnikowi wziątki na K. A jeśli trochę bardziej przyłożą się do swojego zadania, wywalczą cenną wpadkę bez dwóch. Powiedzmy bowiem, że gracz S zabije w pierwszej lewie D asem i zagra trzy razy w kiery, aby wyrobić sobie fortę tego koloru w ręce. E dojdzie wówczas W i powinien zagrać 10 (partner zresztą na pewno zalawintaluje mu ten kolor kierami). Nawet jeżeli rozgrywający nie wstawi z ręki K (mało realne), broniący odbiorą trzy wziątki w tym kolorze, a ostatnią z nich – A – utrzyma się gracz W. Ten powinien wyjść następnie w pika, którego jego partner zabije A, zgra dobrą D (W zrzuci pika) i wyjdzie w karo – ósemką. Jeśli S dołoży wtedy z ręki blotkę –W weźmie tę lewę W i zagra w pika. Ostatnią wziątkę – na 9 – zdobędzie w tym wariancie gry obrońca E. Jeżeli zaś w lewie dziesiątej rozgrywający zabije 8 królem, to będzie mógł ściągnąć jeszcze tylko dobrą 10; ostatnie dwie lewy – na W 9 weźmie w tym wariancie gry zawodnik W. Tak czy owak – efektowne bez dwóch i cenne 200 punktów dla (wyraźnie słabszej) strony WE.

Protokół rozdania powinny zatem zdominować wpadkowe wpisy w wysokości 100 i 200 punktów dla WE.

Minimaks teoretyczny: 1BA(WE), 7 lew; 90 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (WE);

– 6 (NS,WE!);

– 7 (NS);

– 7 (WE);

BA – 7 (WE).