Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918,

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 20212022 20232024

 

 


 

KMP 4/2025 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 4/2025 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 14.

Rozdanie 14
Rozd. E,
po partii: -
Q 9 6 2
A 3
4 2
Q 10 8 7 4
 
K J 8 5 4
Q 7
K 10 9 7 5
5
rozd. 14 7 3
K J 10 8 6 4
6
J 9 6 3
  A 10
9 5 2
A Q J 8 3
A K 2
 

W tym rozdaniu z kartą E niejeden otworzy 2, część 3, a część spasuje.

Po otwarciu 2 S da kontrę, W zalicytuje, w zależności od ustaleń, albo rekontrę – „pokaż swój kolor”, albo 2 – „do koloru”. N prawdopodobnie znajdzie bilans na 3 (po kontrze będącej w podstawowym wariancie „wywoławczą do pików” zgłoszenie pików wymaga koloru 5+), S „objaśni się” przez 3 a N zalicytuje 3BA, które zakończy licytację.

W N E S
    2 ktr.
rktr./2 3 pas 3
pas 3BA pas…  

Po ataku w kiery rozgrywający powinien raz przepuścić, zabić drugiego kiera, po czym grając tylko z W, można na wpustce wziąć dziewięć lew. Nie jest to jednak sprawa prosta i podejrzewam, że na 3BA większość będzie leżeć.

Tam, gdzie E otworzy destrukcyjne 3, S stanie przed problemem bez dobrego rozwiązania. Po kontrze N zalicytuje piki, 3 lub 4… Po 4 nastąpi wpadka, zresztą u wielu 4 to dwukolorówka piki i kara… Biorąc to wszystko pod uwagę, po destrukcyjnym bloku, obiecującym siłę 0-7 PC można zamknąć oczy i z kartą S zalicytować 3BA. Na tym licytacja się zakończy:

W N E S
    3 3BA
pas…      

Po ataku w kiery rozgrywający ma ten sam problem, tu jednak będzie wiadomo, że W ma króla pik i króla karo, co może ułatwić rozgrywkę na wpustkę.

Tam, gdzie E spasuje, S otworzy 1 (WJ – jako 18-20 PC w równym), bądź 1 – Strefa. W wejdzie 1, N zalicytuje 1BA. E spasuje, a S podniesie do 3BA.

W N E S
    pas 1/
1 1BA pas 3BA
pas…      

Po ataku w piki (3) W weźmie królem (rozgrywający powinien ukryć 2, aby utrudnić odczytanie wistu – czasem może być to z trzech blotek) i jeżeli odejdzie w kiery, a rozgrywający przepuści, to kontrakt w zasadzie sam się wygrywa.