Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2024 - analiza rozdań
Rozdanie 4.
Rozdanie 4 Rozd. W, po partii: obie |
♠ 10 7 ♥ J ♦ A Q J 8 7 4 ♣ K 9 6 5 |
|
♠ K J 6 5 2 ♥ 6 5 4 ♦ 5 2 ♣ Q 7 3 |
♠ Q 9 8 4 ♥ K Q 9 3 ♦ K 9 3 ♣ 10 4 |
|
♠ A 3 ♥ A 10 8 7 2 ♦ 10 6 ♣ A J 8 2 |
Tutaj po pasie W gracze N będą otwierać 1♦ – co prawda ręka N to tylko 11 PC na singlowym walecie, ale układ 6-4 i bardzo dobry kolor usprawiedliwiają otwarcie, a na 3♦ po partii u większości potrzeba koloru 7-kartowego. E spasuje, a S odpowie 1♥. Spasuje pewnie także zdecydowana większość z kartą W (po partii), a N zalicytuje 2♣. S przez czwarty kolor 2♠ spróbuje się czegoś dowiedzieć. N odpowie 3♦ i podejrzewam, że teraz wyborem większości będzie 3BA:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♦ | pas | 1♥ |
pas | 2♣* | pas | 2♠ |
pas | 3♦ | pas | 3BA |
pas… |
2♣ – pewnie we Wspólnym Języku ze względu na enigmatyczny charakter rebidu 2♦ (5+-4+, nie wiadomo gdzie 5, a gdzie 4) wielu graczy N wybierze 2♦.
W wyjdzie w piki i przy nie wychodzącym impasie karo NS będą leżeć.
Po wskazaniu przez N układu 6-4 (chociaż 3♦ nie gwarantuje szóstki, może być z piątki przy braku zatrzymania pik, fitu kier i 5 trefli) S może dążyć do gry w trefle, robiąc po drodze próbę szlemikową:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♦ | pas | 1♥ |
pas | 2♣ | pas | 2♠ |
pas | 3♦ | pas | 4♣* |
pas | 4♦* | pas | 4♥* |
pas | 5♣ | pas… |
4♣ – nadwyżkowe, forsujące uzgodnienie trefli;
4♦, 4♥ – cue bidy.
Ten kontrakt jest lepszy od 3BA, ale po oczywistym ataku w piki przy niewychodzących impasach w kolorach młodszych rozgrywający też będzie leżał.
Tam, gdzie N po odpowiedzi 1♥ powtórzy kara, NS mogą stosować forsujące 2BA – wtedy po informacji o krótkości kier S zagra pewnie 3BA:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♦ | pas | 1♥ |
pas | 2♦ | pas | 2BA |
pas | 3♦* | pas | 3BA |
pas… |
3♦ – według ustaleń klasycznego systemu Martensa – Przybory krótkość kier.
Ci gracze S, u których 2BA byłoby inwitujące, zalicytują pewnie 3♣, które forsuje, ale czasem może być poszukiwaniem fitu kier bądź sprawdzaniem zatrzymania pik. Teraz jeżeli N zdecyduje się na uzgodnienie trefli, to NS zagrają końcówkę w ten kolor, ale jeżeli „odepchnie się” czwartym kolorem 3♠, będącym pytaniem o zatrzymanie, to NS zagrają 3BA:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♦ | pas | 1♥ |
pas | 2♦ | pas | 2♣ |
pas | 3♠* | pas | 3BA |
pas… |