UCHWAŁA NR 47/2018/2016–2020 – Licencje klubowe
Zarząd przyjmuje uchwałę o treści jak poniżej.
Głosowało 12 członków Zarządu – 6 głosów za, 4 wstrzymujące się,
2 przeciw.
§ 1.
W Regulaminie Drużynowych Mistrzostw Polski wprowadza się następujące zmiany:
- w rozdziale 4 uchyla się pkt. 1-3 wraz z podpunktami, a w ich miejsce dodaje się:
1. Dla potrzeb niniejszego regulaminu pojęcie “klub” oznacza osobę prawną niebędącą Wojewódzkim Związkiem Brydża Sportowego.
2. Drużynę do lig centralnych może zgłosić wyłącznie klub.
3. Do rozgrywek DMP drużynę zgłasza:
1). klub, który zgłosił drużynę w poprzednim sezonie, przy czym w razie likwidacji tego klubu lub braku możliwości jego działania odpowiednie rozstrzygnięcia wydaje Wydział Gier PZBS,
2). w przypadku, gdy w poprzednim sezonie zgłoszenia nie dokonywał klub - zawodnicy drużyny zgłoszeni w poprzednim sezonie (z zastrzeżeniem pkt. 2 powyżej) lub klub wskazany przez tych zawodników. Spory między zawodnikami rozstrzyga się zwykłą większością głosów zawodników wpisanych do składu drużyny na koniec poprzedniego sezonu, a przy równej liczbie głosów rozstrzyga głos kapitana. Zawodnik zawiadamia o swoim głosie organizatora rozgrywek danego szczebla.
3a. Na warunkach ustalonych przez PZBS klub może przenieść prawo do drużyny na inny klub. O przeniesieniu prawa do drużyny zainteresowani niezwłocznie zawiadamiają Biuro PZBS oraz organizatora właściwych szczebli rozgrywek.”
- w rozdziale 4, pkt 4.1.2 otrzymuje brzmienie: “Nazwę drużyny, przy czym gdy drużynę zgłasza klub, nazwa drużyny musi zawierać nazwę klubu lub skrót nazwy klubu”
- w rozdziale 4, dodaje się pkt 10 w brzmieniu: “Kapitan reprezentuje drużynę w kontaktach z PZBS oraz organizatorem rozgrywek. W trakcie sezonu drużyna może zmienić kapitana. Osobę kapitana ujawnia się w bazie CEZAR i w razie wątpliwości domniemuje się, że kapitanem jest osoba wskazana w bazie CEZAR.“
- w całym Regulaminie nieaktualne nazwy organów i ich skróty zastępuje się prawidłowymi nazwami organów użytymi w odpowiednim przypadku: “Zarząd Główny (PZBS)” zmieniany na “Zarząd PZBS” oraz “Wydział Gier Zarządu Głównego PZBS” zmieniany na “Wydział Gier PZBS”.
§ 2.
Wprowadza się Regulamin licencjonowania klubów w brzmieniu:
- Licencję klubową, zwaną dalej licencją, nadaje się osobie prawnej niebędącej Wojewódzkim Związkiem Brydża Sportowego.
- Nadanie lub pozbawienie licencji następuje na podstawie decyzji Dyrektora Biura PZBS.
- Licencję nadaje się na wniosek zainteresowanego podmiotu.
- Licencję nadaje się z urzędu, w przypadku zgłoszenia drużyny do Drużynowych Mistrzostw Polski przez podmiot spełniający wymogi pkt. 1 a nieposiadający licencji.
- Klub może być pozbawiony licencji, jeżeli przez okres kolejno po sobie następujących 3 lat klub oraz żaden z zawodników tego klubu nie biorą udziału w Drużynowych Mistrzostwach Polski, a także w wypadku nieprzestrzegania statutu lub regulaminów PZBS.
- W sprawach nadania i pozbawiania licencji można wnieść skargę do Biura PZBS. Sprawy sporne rozstrzyga Prezydium Zarządu PZBS.
- Traci moc Regulamin licencjonowania klubów z dnia 20 grudnia 2008 r.
- Dotychczas nadane licencje klubowe stają się licencjami w rozumieniu niniejszego regulaminu. Tracą licencję klubową podmioty niespełniające wymogów pkt. 1.
§ 3.
- Uchyla się uchwałę Zarządu PZBS nr 57/2017/2016-2020.
- Niniejsza uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.