Komunikat nr 2 Komisji Rewizyjnej Polskiego Związku Brydża Sportowego
Na podstawie § 34 ust.6 Statutu Polskiego Związku Brydża Sportowego oraz §5 Regulaminu Pracy Komisji Rewizyjnej w dniu 22 sierpnia 2013 przeprowadzona została kontrola pracy Zarządu Głównego oraz Prezydium PZBS w zakresie:
Realizacji obowiązków i przestrzegania procedur przez ZG i Prezydium PZBS wynikających ze statutu PZBS oraz ustaw:
- o sporcie z dnia 25 czerwca 2010 r.
- o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r.
- o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z dnia 24 kwietnia 2003 r.
Kontrolę przeprowadził zespół kontrolny w składzie:
- Jarosław Molenda − Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
- Olgierd Rodziewicz–Bielewicz − Sekretarz Komisji Rewizyjnej
W czasie kontroli analizie poddano realizację zadań statutowych oraz obowiązków wynikających z ustaw na podstawie przedłożonych dokumentów przez Biuro (protokołów z zebrań ZG, Uchwał, sprawozdań oraz dokumentacji wewnętrznej).
W wyniku przeprowadzonej kontroli Komisja Rewizyjna skierowała do Zarządu Głównego PZBS następujących zalecenia pokontrolne:
- Uporządkowanie kwestii przygotowywania i głosowania uchwał na posiedzeniach ZG , szczególnie w sprawach określonych w statucie. W zakresie wymogów statutowych zaleca się aby uchwała stanowiła pisemny załącznik z przyjętymi jednolitymi zasadami numeracji uchwał.
- Realizacja statutowego obowiązku podejmowania uchwał w sprawach planów pracy i planów finansowych oraz budżetu.
- Wprowadzenie ewidencji podejmowanych przez ZG uchwał
- Przestrzeganie zasady załączania do protokołów z posiedzeń ZG wszystkich uchwał lub dokumentów
- Podjęcie uchwał w sprawie zakresu uprawnień i obowiązków Dyrektora Biura
- Opracowanie dokumentu wewnętrznego określającego zakres prowadzonej działalności nieodpłatnej lub odpłatnej pożytku publicznego zgodnie z wymogami art. 10 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z 24.04.2003
- Wywiązania się z obowiązku publikacji sprawozdania finansowego i merytorycznego na stronie internetowej PZBS, określonego w art.23 ust 2a. ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z 24.04.2003
- Przestrzegania terminowości realizacji obowiązków ustawowych
- Rozważenie przedłożenia na WZD zmiany w statucie polegającej na wykreśleniu Prezydium jako organu władz PZBS w związku z całkowitym brakiem działalności.
- Większa staranność i terminowość przy składaniu dokumentacji do organów nadzoru (MSiT , KRS).
- Jednoznaczne dookreślenie w Regulaminie Pracy ZG kwestii obowiązywania podjętych uchwał.
Przewodniczący KR zapoznał Zarząd Główny z wynikami kontroli na posiedzeniu ZG w dniu 25.10.2013 i zobowiązano ZG PZBS do pisemnego poinformowania Komisji Rewizyjnej o podjętych działaniach w sprawie realizacji zaleceń.
Warszawa 28.10.2013