Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Komunikat nr 2 Komisji Rewizyjnej Polskiego Związku Brydża Sportowego

Na podstawie § 34 ust.6 Statutu Polskiego Związku Brydża Sportowego oraz §5 Regulaminu Pracy Komisji Rewizyjnej w dniu 22 sierpnia 2013 przeprowadzona została kontrola pracy Zarządu Głównego oraz Prezydium PZBS w zakresie:
Realizacji obowiązków i przestrzegania procedur przez ZG i Prezydium PZBS wynikających ze statutu PZBS oraz ustaw:

  • o sporcie z dnia 25 czerwca 2010 r.
  • o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r.
  • o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z dnia 24 kwietnia 2003 r.

Kontrolę przeprowadził zespół kontrolny w składzie:

W czasie kontroli analizie poddano realizację zadań statutowych oraz obowiązków wynikających z ustaw na podstawie przedłożonych dokumentów przez Biuro (protokołów z zebrań ZG, Uchwał, sprawozdań oraz dokumentacji wewnętrznej).

W wyniku przeprowadzonej kontroli Komisja Rewizyjna skierowała do Zarządu Głównego PZBS następujących zalecenia pokontrolne:

  1. Uporządkowanie kwestii przygotowywania i głosowania uchwał na posiedzeniach ZG , szczególnie w sprawach określonych w statucie. W zakresie wymogów statutowych zaleca się aby uchwała stanowiła pisemny załącznik z przyjętymi jednolitymi zasadami numeracji uchwał.
  2. Realizacja statutowego obowiązku podejmowania uchwał w sprawach planów pracy i planów finansowych oraz budżetu.
  3. Wprowadzenie ewidencji podejmowanych przez ZG uchwał
  4. Przestrzeganie zasady załączania do protokołów z posiedzeń ZG wszystkich uchwał lub dokumentów
  5. Podjęcie uchwał w sprawie zakresu uprawnień i obowiązków Dyrektora Biura
  6. Opracowanie dokumentu wewnętrznego określającego zakres prowadzonej działalności nieodpłatnej lub odpłatnej pożytku publicznego zgodnie z wymogami art. 10 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z 24.04.2003
  7. Wywiązania się z obowiązku publikacji sprawozdania finansowego i merytorycznego na stronie internetowej PZBS, określonego w art.23 ust 2a. ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z 24.04.2003
  8. Przestrzegania terminowości realizacji obowiązków ustawowych
  9. Rozważenie przedłożenia na WZD zmiany w statucie polegającej na wykreśleniu Prezydium jako organu władz PZBS w związku z całkowitym brakiem działalności.
  10. Większa staranność i terminowość przy składaniu dokumentacji do organów nadzoru (MSiT , KRS).
  11. Jednoznaczne dookreślenie w Regulaminie Pracy ZG kwestii obowiązywania podjętych uchwał.

 

Przewodniczący KR zapoznał Zarząd Główny z wynikami kontroli na posiedzeniu ZG w dniu 25.10.2013 i zobowiązano ZG PZBS do pisemnego poinformowania Komisji Rewizyjnej o podjętych działaniach w sprawie realizacji zaleceń.

 

Warszawa 28.10.2013