Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 5/2018 - analiza rozdań
Rozdanie 12.
Rozdanie 12 Rozd. W, po partii: NS |
♠ Q J 5 ♥ 4 2 ♦ Q 9 8 ♣ A J 6 4 2 |
|
♠ K 10 ♥ K 7 5 ♦ 10 5 4 2 ♣ Q 9 7 3 |
♠ A 8 7 ♥ A J 8 6 ♦ A K J 6 ♣ K 10 |
|
♠ 9 6 4 3 2 ♥ Q 10 9 3 ♦ 7 3 ♣ 8 5 |
Wariant pierwszy: dwa pasy, E otwiera 1♣, W odpowiada 1BA i 3BA kończy licytację.
N ma do wyboru dwa wisty – blotka trefl lub dama pik. Ponieważ u partnera może liczyć na 2-4 PC raczej wybierze wist treflowy. Wtedy gra się łatwo i najczęściej rozgrywający weźmie 10 lew. Można wprawdzie zrealizować jeszcze jedną nadróbkę, ale wymaga to ustawienia w końcówce wpustki przeciwko graczowi S. Wygląda to tak:
Rozgrywający kładzie dziesiątkę trefl i odwraca królem. N bierze i zmienia atak na damę pik. Król i blotka karo do waleta, a następnie jeszcze as i król. Dziesiątką karo do ręki. S dodał dwa piki, pokazując, że od początku miał ich pięć. Teraz mały test z arytmetyki. N pokazał już DW pik, damę karo i AW w treflach – to razem 10 PC. Czy może mieć damę kier? NIE – przecież spasował na drugiej ręce. Zadowolony ze swej analizy W ściąga damę trefl (ze stołu kier), króla kier i wychodzi dziesiątką pik. Dama, król i ♠8 w następnej lewie. S wistuje spod damy kier.
Wariant drugi: dwa pasy, E otwiera 2BA (20-21 PC), a W podnosi partnera do trzech.
S wychodzi szóstką pik i zadanie rozgrywającego jest znacznie trudniejsze. Teraz może zagrać przez kiery, a i o podziale punktów u przeciwników nie będzie wiedział aż tak wiele. Bardzo często skończy się więc na dziewięciu lewach. Tak więc zasada, że lepiej grać z ręki silniejszej tym razem się nie sprawdziła.
Polemikę z tym stwierdzeniem podejmuje ten, który trafia wszystko czyli Deep Finesse. On chce grać z ręki E, ponieważ zlokalizowanie honorów u przeciwników nie stanowi dla niego żadnego problemu. Natomiast gdyby rozgrywał z ręki W, to jego kolega, również DeepFinese, zawistowałby z dubelka kier i za chwilę groźba wpustki zostałaby zlikwidowana - zaledwie dziesięć lew.