Wychodzenie przed orkiestrę, a potem w krzaki...
UCZMY SIĘ NA BŁĘDACH
- Wychodzenie przed orkiestrę, a potem w krzaki, zamiast na odwrót
Obie, mecz, posiadasz na pozycji W rękę:
♠ KW1087
♥ W83
♦ 862
♣ 42
RHO spasował, ty też, LHO otworzył 1♣, partner skontrował. RHO zalicytował 1♦, co było transferem na kiery. Zabierasz głos?
Powiedzmy, że zalicytowałeś 1♠. Po lewej 2♥, a partner licytując 3♦ wskazał rękę silną (kontra objaśniająca). RHO pasuje, a ty?
Cała licytacja na poważnych zawodach:
W |
N |
E |
S |
nazwisko |
nazwisko |
nazwisko |
nazwisko |
|
|
|
Pas |
Pas |
1♣ |
Ktr |
1♦(1) |
1♠(?) |
2♥ |
3♦ |
Pas |
Pas(??) |
pas |
|
|
- Transfer na kiery
Całe rozdanie:
|
♠ D64 ♥ AK6 ♦ 1054 ♣ DW83 |
|
♠ KW1087 ♥ W83 ♦ 862 ♣ 42 |
|
♠ A32 ♥ 97 ♦ AKDW7 ♣ A95 |
|
♠ 95 ♥ D10542 ♦ 93 ♣ K1076 |
|
Na drugim stole WE osiągnęli końcówkę. Abstrahując od skandalicznego pasa W na 3♦ (jak się rzekło A, trzeba powiedzieć i B) trzeba zastanowić się co było przyczyną końcowego tchórzostwa W? odpowiedź jest oczywista – nieuprawniony nadmiar odwagi w drugim okrążeniu. Przed laty królowała zasada jak teraz nie wejdę, to już nigdy nie wejdę. Usprawiedliwieniem dla dawnych czasów było ubóstwo technik licytacyjnych (kontra służyła do karania przeciwnika, a nie jako narzędzie operacyjne). W dzisiejszych czasach jednak takie wychodzenie przed orkiestrę jest łamaniem kanonu: lepiej najpierw do tyłu, a potem do przodu.
A nie lepiej było?:
W |
N |
E |
S |
nazwisko |
nazwisko |
nazwisko |
nazwisko |
|
|
|
Pas |
Pas |
1♣ |
Ktr |
1♦ |
Pas |
1♥ |
2♦ |
Pas |
2/3♠ |
Pas |
¾♠ |
|