Regulamin przyznawania Patronatu Polskiego Związku Brydża Sportowego
przyjęty Uchwałą nr 95/2024/2021-2025 w dn. 02.10.2024 r.
1. Kryteria przyznawania patronatu:
a. Patronat Polskiego Związku Brydża Sportowego może być przyznany przedsięwzięciom o tematyce bezpośrednio związanej z zakresem działania PZBS.
b. Patronat jest wyróżnieniem honorowym.
c. Patronat ma charakter jednorazowy. W przypadku przedsięwzięć cyklicznych o patronat należy występować każdorazowo.
d. Wysłanie wniosku o patronat nie jest jednoczesnym zaproszeniem władz PZBS do
udziału w przedsięwzięciu.
e. Objęcie przez PZBS przedsięwzięcia patronatem nie oznacza jednocześnie deklaracji
wsparcia finansowego, rzeczowego lub organizacyjnego.
f. Decyzja o przyznaniu lub odmowie patronatu jest podejmowana biorąc pod uwagę w szczególności cel i zasięg przedsięwzięcia oraz interes strategiczny i bieżący PZBS.
2. Wniosek:
a. Wniosek o patronat składa organizator przedsięwzięcia.
b. Wniosek powinien zawierać:
- cel przedsięwzięcia,
- szczegółowy opis i program przedsięwzięcia,
- przewidywaną liczbę uczestników,
- listę patronów medialnych oraz zakres świadczeń na rzecz promocji przedsięwzięcia
stanowiącego przedmiot patronatu,
- informacje o organizatorze oraz o osobach upoważnionych do jego reprezentowania
(zgodnie z odpisem z KRS lub innego rejestru),
- listę współorganizatorów, partnerów, patronów, sponsorów, członków komitetów
honorowych lub organizacyjnych oraz listy innych osób prawnych i fizycznych, których
nazwy (nazwiska) lub logo będą publikowane w związku z przedsięwzięciem,
c. Wniosek o patronat należy przesłać co najmniej 60 dni przed terminem przedsięwzięcia.
Za datę przyjęcia wniosku uznaje się datę wpłynięcia wniosku do biura Polskiego Związku Brydża Sportowego. PZBS może odmówić przyznania patronatu ze względu na niespełnienie przez organizatora wymogów proceduralnych określonych niniejszym regulaminem.
d. Organizator otrzymuje odpowiedź o przyznaniu bądź o odmowie przyznania patronatu
pocztą tradycyjną lub elektroniczną.
e. Odmowa przyznania patronatu jest ostateczna.
3. Otrzymanie patronatu PZBS zobowiązuje organizatora do:
a. Umieszczenia właściwego logotypu PZBS oraz informacji o patronacie we wszystkich
materiałach promocyjnych, reklamowych i informacyjnych.
b. Komunikowania o patronacie w przekazach medialnych dotyczących przedsięwzięcia,
c. Umieszczenia w widocznym miejscu, podczas trwania wydarzenia lub imprezy, na życzenie PZBS banerów PZBS.
Banery należy zwrócić do 7 dni po zakończeniu przedsięwzięcia.
W przypadku niezwrócenia banerów w tym terminie organizator zostanie obciążony
kosztami logistycznymi i kosztami produkcji nowego baneru.
4. Po otrzymaniu patronatu organizator może otrzymać dodatkowe wsparcie marketingowe PZBS w postaci:
- umieszczenia informacji o przedsięwzięciu na oficjalnej stronie internetowej PZBS,
- umieszczenia informacji o przedsięwzięciu na oficjalnym profilu Facebook PZBS,
- wysłania przygotowanej przez organizatora informacji prasowej wybranym przez PZBS
mediom.
4. Decyzję o przyznaniu patronatu na podstawie w/w warunków podejmuje Dyrektor Biura PZBS.
5. Prezes Zarządu PZBS może podjąć decyzję o przyznaniu patronatu na indywidualnych warunkach.