295. Bądź staranny do końca
Spis treści |
---|
295. Bądź staranny do końca |
Strona 2 |
Rozwiązanie:
295. Należy jeszcze raz przepuścić karo, by przekonać się ile kart w nich miał rozgrywający. Wpustka nam nie grozi. Kiedy partner dołoży 3 razy, nasza wiedza wzrośnie w zakresie lew karowych, jakie weźmie rozgrywający. Wiemy też, dzięki zrzutce partnera w pikach, że miał on (rozgrywający) w tym kolorze 3 karty. To daje razem już 9 kart (rozgrywający przy braku jakiejkolwiek nadwyżki w sile musiał mieć 6 kar.) Z honorów, poza 6 PC w karach, rozgrywający powinien mieć jeszcze drugie tyle w kolorach okrągłych (♥/♣), bo przy damie pik jego 3 ♦ byłoby w tych założeniach skrajną ekstrawagancją. Dlaczego przyporządkowujemy mu tylko około 6 PC jeszcze? To oczywiste – wszak nasz partner inwitując musiał mieć około 10 PC. Z czego te 10 PC partnera mogło się składać? Dama pik, nic w karach, więc w okrągłych powinien mieć 8 PC. Może to być mariasz kier i król trefl, lub dama kier i AD w treflach. Który wariant posiada partner? Wskazówką może być wysokość pika, jakiego partner dołoży do drugiej rundy tego koloru. Jeśli dołoży najmniejszego, to trzeba szybko pozbierać co swoje w kolorach czarnych, jeśli dołoży wyższego, sygnalizując zatrzymanie w kierach, należy otwierać ten kolor. Partner dołożyłby 10-kę. Gramy na maksy i choć trafiliśmy już decyzję w licytacji – niełatwą przecież, mamy 13 PC, a partner nas inwitował do naszego wejścia od 8-miu. Jednak 3 pik – przy takim rozkładzie kar w naszych rękach - jest nie do wygrania praktycznie. Ale także przeciwnicy są po partii i dobrze byłoby, by wpadli jak najwięcej. Wiadomo jaką wartość ma w turnieju na maksy zapis 200 za wpadkę.
Tak więc należało otwierać kiera. Całe rozdanie:
|
♠ AKW95 ♥ W10 ♦ A106 ♣ 1076 |
|
♠ 1084 ♥ K84 ♦ KDW987 ♣ K |
|
♠ 6 ♥ A9763 ♦ 2 ♣ W98543 |
|
♠ D732 ♥ D52 ♦ 543 ♣ AD2 |
|
Odciągnięcie trzeciego pika i zagranie machinalne kolejnego, pozwoliłoby doprowadzić do końcówki:
|
nieistotne |
|
♠ - ♥K84 ♦ 8 ♣ K |
|
♠ - ♥A97 ♦ - ♣ W9 |
|
♠ - ♥ D52 ♦ - ♣ AD |
|
… w której zagranie w karo i wyrzucenie kiera ze stołu, ustawiłoby naszego partnera w przymusie, co pozwoliłoby rozgrywającemu zdobyć dodatkową lewę.