406. Gramy w widne
Spis treści |
---|
406. Gramy w widne |
Strona 2 |
Rozwiązanie:
4. Bez trudu doliczyłeś się zapewne, że S posiada wszystkie brakujące figury. Teraz „widząc” wszystkie karty pokaż, że wiesz, co to jest przymus atutowy. Doprowadzasz do końcówki:
|
♠ ♥ ♦ ♣ nieistotne |
|
♠ 6 ♥ 5 ♦ 1083 ♣ - |
|
♠ A ♥ - ♦ A ♣ AW6 |
|
♠ - ♥ - ♦ Kx ♣ KDx |
|
Teraz zagrywasz w pika. Jeśli S zrzuci karo odgrywasz asa i przebitką wracasz do dobrych kar (nawet nie musisz zgrywać asa trefl jeśli pamiętałeś, że w stole była 9-ka karo). Jeśli S wyrzuci trefla grasz asa i blotkę trefl przebijając. Dojście do dobrego waleta trefl zapewnia ci as karo. Wyegzekwowałeś przymus krzyżowy w wariancie atutowym (jedno dojście atutem, drugie figurą w kolorze jednej z gróźb)