274. Nie zapomnij o...
Spis treści |
---|
274. Nie zapomnij o... |
Strona 2 |
Rozwiązanie:
Rozgrywający będzie przebijał czerwone kolory. Da mu to w sumie trzy naturalne lewy na piki i kara, trzy przebitki kierów w dziadku i dwie przebitki kar w ręce. To daje razem 8 lew. Pozostałe dwie wezmą as i dama trefl, które niewątpliwie są w ręce rozgrywającego. To już 10 lew. Jedenastą może dać numerek treflowy w ręce rozgrywającego jeśli damy się wpuścić, co nam autentycznie grozi, kiedy rozgrywający zagra po raz czwarty w kiera. Dlatego do trzeciej rundy kierów (najpóźniej) powinniśmy dołożyć asa.
Całe rozdanie:
|
♠ W7542 ♥ - ♦ A9653 ♣ K74 |
|
♠ 93 ♥ A532 ♦ KD7 ♣ W632 |
|
♠ K1086 ♥ K964 ♦ W1082 ♣ 8 |
|
♠ AD ♥ DW1087 ♦ 4 ♣ AD1095 |
|
Jeżeli do trzeciego kiera dodamy małe, dojdzie do końcówki:
|
♠ W75 ♥ - ♦ 96 ♣ - |
|
♠ - ♥ A ♦ - ♣ W632 |
|
♠ K10 ♥ K ♦ W ♣ 8 |
|
♠ - ♥ DW ♦ - ♣ AD10 |
|
… w której rozgrywający jest w dziadku i zagrywa powiedzmy karo, przebijając figurą w ręce. Nie pomoże teraz odblokowanie asem kier, bo następnego kiera będziemy musieli przebić i wychodzić spod biorącego waleta trefl. Także samo nie pomoże nam podbitka, bo będziemy wpuszczeni asem kier. Natomiast jeśli zachowamy blotkę kier zamiast asa, to w 4-kartowej końcówce wykonamy podbitkę, a blotka kier pozwoli na dojść do partnera, z którego ręki zagranie w atuta zapewni nam dwie lewy w tychże.