Internetowa Liga PZBS - IV Memoriał Łukasza Sławińskiego
-
Rozgrywki będą prowadzone przy użyciu platformy BBO, będą się składały z 8 etapów.
-
Zgłoszenia zbierane są przez stronę internetową https://czworki.pzbs.pl/zgloszenie/ 11 stycznia o g. 20:00 zostanie zamknięta lista uczestników pierwszego etapu.
-
Drużyny mogą składać się z 4 do 6 zawodników, do drużyny można dopisywać zawodników, o ile są w niej miejsca, nie można skreślać/wymieniać zawodników.
-
W dowolnym momencie trwania rozgrywek można do nich dołączyć, wycofać się, a także zgłosić ponownie w dowolnym składzie.
-
Komisja może wg własnego uznania nie przyjąć lub skreślić z rozgrywek drużynę co do członków której zgłaszane są zastrzeżenia innych uczestników rozgrywek.
-
Rozgrywki składają się z etapów, z których każdy trwa dwa tygodnie (na rozegranie meczów jest 13 dni od wtorku do niedzieli). Poniedziałek będzie dniem technicznym do zakończenia płatności i przygotowania rozstawienia.
-
Nierozegranie w terminie jednego meczu danego etapu skutkuje zerem punktów z tego meczu dla drużyn(y) winnej(ych) nierozegrania; nierozegranie więcej niż jednego meczu skutkuje spadkiem drużyny do najniższego poziomu; uzupełnienia grupy w kolejnym etapie dokonuje komisja, zazwyczaj kierując się zasadą najlepszego z nieawansujących.
-
W każdym etapie drużyny tworzą grupy 4-zespołowe lub mniejsze i rozgrywają mecze każdy z każdym.
-
Mecze są 16-rozdaniowe.
-
Wynik meczu podawany jest w impach, które przeliczone są na VP wg. tabelki na 16 rozdań.
-
Do pierwszego etapu drużyny zostaną podzielone na grupy pętelkowo wg. sumy rankingu 4 najlepszych zawodników.
-
Schemat rozgrywek będzie oparty na systemie czwórkowym Łukasza Sławińskiego.
-
Z ramienia PZBS prowadzącym rozgrywki będzie Aleksander Krych ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ).
Prócz prowadzącego, powołuje się komisję do rozstrzygania znaczących nieprzewidzianych sytuacji w czasie trwania rozgrywek w składzie: Michał Klichowicz, Aleksander Krych, Artur Wasiak.
-
Liczba poziomów oraz liczba drużyn na każdym poziomie może się dynamicznie zmieniać w związku z liczbą uczestników w poszczególnych etapach.
-
Podstawowym założeniem jest zmiana poziomu dla najlepszych i najsłabszych drużyn w grupie:
-
docelowo po ustaleniu piramidy poziomów - jedna czwórka na górze:
-
po każdym etapie w grupie czterodrużynowej zwycięzca awansuje,
-
drużyna z drugiego miejsca zostaje na tym samym poziomie,
-
pozostałe drużyny spadają poziom niżej.
-
-
W pierwszym etapie zmiana poziomów jest następująca:
-
zwycięzca i drużyna z drugiego miejsca w grupie czterodrużynowej awansuje,
-
zwycięzca w grupie mniejszej niż czterodrużynowa awansuje,
-
pozostałe drużyny zostają na tym samym poziomie.
-
-
Drużyny, które spadają lub awansują, nie spotykają się ze sobą w następnym etapie; nie dotyczy to grupy finałowej.
-
W pierwszym etapie mamy jeden poziom rozgrywek, w drugim dwa lub trzy, w kolejnych etapach dochodzą kolejne poziomy, o ile taka potrzeba będzie wynikała z liczby uczestników.
-
Każda drużyna wskazuje kapitana wraz z danymi kontaktowymi; do obowiązku kapitana należy podanie wyniku meczu wraz ze składami obu drużyn niezwłocznie po jego zakończeniu, zalecane jest dołączenie linku do wyników meczu w archiwum BBO. Kapitan jednej z drużyn powinien wprowadzić powyższe dane do systemu, kapitan drugiej - potwierdzić ich poprawność.
-
Liga stanowi zawody kategorii 1 według klasyfikacji z Polityki Systemowej PZBS. Para stosująca system żółty ma obowiązek przesłania opisu systemu do prowadzącego rozgrywki; wszystkie takie opisy zostaną opublikowane. Zgodnie z punktem 4.6 Polityki Systemowej drużyna, w której przynajmniej jedna para stosuje system żółty, będzie drużyną gości w każdym meczu (chyba że dwie takie drużyny będą grały przeciwko sobie).
-
Kapitanowie mają obowiązek uzgadniać między sobą termin meczu. Za założenie meczu odpowiada kapitan drużyny gospodarzy (o ile nie uzgodni się inaczej).
-
Przy zakładaniu meczu rozgrywanego na BBO należy wyłączyć (odznaczyć) opcje:
-
rozmowy z kibicami (obowiązkowo),
-
barometr, tj. widoczność wyników w trakcie meczu (obowiązkowo),
-
kibicowanie (chyba że drużyny uzgodnią inaczej),
-
undo, tj. opcja cofania ruchów (chyba że drużyny uzgodnią inaczej).
-
Za każdy etap drużyna, jeżeli wszyscy zawodnicy są zrzeszeni w PZBS i mają opłaconą składkę na rok 2021, wnosi opłatę w wysokości 30 zł; w przypadku udziału zawodników niezrzeszonych opłata od drużyny wynosi 48 zł.
-
W każdym etapie drużyny otrzymają PKL. Warunkiem otrzymania PKL jest ukończenie danego etapu rozgrywek (rozegranie wszystkich przewidzianych meczów). PKL otrzymują zawodnicy, którzy rozegrali przynajmniej jeden mecz. Na poziomie 1 przyznawane są PKL w wysokości 3-2-1-1, na poziomie 2: 5-3-2-1 na poziomie 3: 8-5-3-2 itd.
Osobom poszukującym drużyny polecamy umawianie się poprzez wysłanie wiadomości na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. . W temacie wiadomości należy zawrzeć kto jest poszukiwany, jaki system licytacyjny oraz orientacyjne wk np:
-
Szukam zawodników - WJ/Strefa - ok. 12 WK
-
Szukam teamu - WJ - 5WK
W treści można podać inne szczegóły np. PID z CEZARa.
Po wysłaniu wiadomości będzie ona publicznie dostępna pod adresem: https://czworki.pzbs.pl/forum
Internetowa Liga PZBS 2021
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Administratorem danych osobowych zawodników brydża sportowego jest Polski Związek Brydża Sportowego z siedzibą przy ul. Złotej 7/3, 00-019 Warszawa, NIP: 5251656918, KRS: 0000219753, tel.: 22 827 24 29 (dalej: PZBS).
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych wyznaczonego przez PZBS to: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Szczegółowe informacje o przetwarzaniu Twoich danych osobowych znajdują się tutaj:
https://www.pzbs.pl/rodo/info-zawodnicy.pdf
W celu realizacji Internetowej Ligi PZBS uczestnicy w szczególności będą otrzymywali wzajemnie swoje dane kontaktowe (adres e-mail, nazwę BBO etc), w tym możliwa jest publikacja wszystkich danych kontaktowych kapitanów drużyn tak by drużyny mogły się swobodnie umawiać na mecze.