Akademia Zarządzania Sportem - Marketing związku sportowego. Social media w sporcie
W środę, 15 maja 2019 r. na PGE Narodowym odbyło się czwarte szkolenie w ramach II edycji Akademii Zarządzania Sportem. Seminarium dotyczyło Marketingu związku sportowego oraz social media w sporcie. W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele ponad 50 polskich związków sportowych w sportach olimpijskich i nieolimpijskich. Polski Związek Brydża Sportowego reprezentował Prezes Witold Stachnik.
Wśród prelegentów znaleźli się:
- Tomasz Góral, (At-net), Streaming wydarzeń sportowych;
Właściciel portalu ImprezyLive.pl, od 2011 realizuje transmisje z wydarzeń sportowych jak i kulturalnych. W 2013 roku pierwsza większa realizacja z ME do lat 17 w piłce ręcznej kobiet, 2014 mecz Pucharu Europy Narodów Rugby (Ukraina - Polska), MŚ IDO w balecie, jazz oraz tańcu nowoczesnym, 2015 seria zawodów Drift AllStars, 2016 seria zawodów King of Europe, 2017 MŚ IDO w balecie, jazz oraz tańcu nowoczesnym, 2018 pierwsze transmisje w jakości 4K, MP Juniorek w piłce siatkowej w jakości 4K, Lotto 3x3 Quest 2018, 2019 Suzuki Puchar Polski Kobiet, El. do MŚ w Unihokeju, Oponeo Rally Cross.
- Maciej Dutkowski, (Stor9_), Budowanie wizerunku sportowca w social mediach;
Dyrektor kreatywny w agencji marketingowej Stor9_. Odpowiada w niej za tworzenie pomysłów łączących prawdziwy świat ambasadorów i influencerów z markami i fanami. Współpracuje z Anną i Robertem Lewandowskimi w obszarze komunikacji marketingowej.
- Piotr Należyty, (PGNiG Superliga Sp. z o.o.), Marketing organizacji sportowej;
Wiceprezes zarządu spółki PGNiG Superliga, gdzie odpowiada za zarządzanie pionami marketingu i komunikacji. Wcześniej pełnił funkcję dyrektora ds. marketingu i PR-u w Runmageddonie. W latach 2012 - 2016 był związany z klubem siatkarskim Trefl Gdańsk, gdzie był prezesem zarządu i odpowiadał za przebudowę organizacji i wytyczenie nowej strategii rozwoju spółki.
- Jasper Swelheim, Wouter De Jonckheere, (Socios Sports, Holandia), Nowoczesne narzędzia promocji w social mediach;
Jasper Swelheim w 2017 roku założył agencję sportową Socios Sports, która specjalizuje się w tworzeniu treści sportowych do mediów społecznościowych. Twórca Content Stadium, narzędzia internetowego, które ułatwia organizacjom sportowym na całym świecie łatwe tworzenie wizualizacji, animacji i filmów. Obecnie współpracuje z ponad 150 klientami na całym świecie, m.in. Ekstraklasa, FIFA, Major League Baseball, Roland Garros, Euroleague Basketball i kilka krajowych federacji sportowych. Wcześniej był odpowiedzialny za marketing w firmie Heineken.
Wouter De Jonckheere zajmuje się marketingiem oraz komunikacją w sporcie. Od początku istnienia Content Stadium koncentruje się na odkrywaniu nowych rynków i opracowywaniu nowych międzynarodowych partnerstw. Były gracz belgijskiego klubu piłkarskiego Cercle Bruges oraz członek Young Belgium.
- Marek Bogacki, (Fans4Club Sp. z o.o.), Crowdfunding jako narzędzie promocji w sporcie.
Dyrektor operacyjny w Fans4Club.com. Największe doświadczenie posiada w obszarze marketingu oraz finansów. Przez ostatnie 5 lat rozwija startupy, skupiając się na rozwoju biznesu, zarządzaniu projektami oraz strategii wzrostu. Przez 3 lata pracy w Fans4Club brał udział w przeprowadzeniu 43 projektów crowdfundingowych dla klubów i instytucji sportowych w Polsce, Niemczech i we Włoszech. Współpracował w tym czasie z połową klubów Ekstraklasy, najlepszymi klubami siatkarskimi, żużlowymi, piłki ręcznej czy sportów amerykańskich.