Grand Prix Polski Teamów 2010/2011
I. Założenia ogólne
-
Grand Prix Polski Teamów ma na celu wyłonienie najlepszych teamów w kategorii open i popularnej dla zawodników o WK, nie większym, niż 4,0. które będą reprezentować PZBS na OME Teamów – Poznań 2011.
-
Rozgrywki dotyczą teamów, których wszyscy zawodnicy są zrzeszeni w PZBS w roku 2010 i 2011. Inne teamy biorące udział w turniejach eliminacyjnych nie będą brane pod uwagę.
-
Eliminacje do 5. OME dotyczy teamów, których wszyscy zawodnicy:
- są zrzeszeni w PZBS w roku 2010 i 2011.
- są obywatelami Polski.
Inne teamy biorące udział w turniejach eliminacyjnych nie będą brane pod uwagę.
II. Założenia sportowe
A. Faza eliminacji
B. Faza finałowa
-
Grand Prix Polski Teamów będą rozgrywane jako cykl 8-12 turniejów eliminacyjnych zakończonych finałem. Turnieje eliminacyjne rozegraną zostaną w trakcie kongresów i mityngów rozgrywanych od 1.05.2010 do 20.04.2011 (szczegółowe terminy wyznaczy organizator każdego kongresu)
Lp Termin kongresu Miejsce system 1. 8 maja 2010 Wrocław IMP + punkty za rozdanie 2. lipiec 2010 Sława IMP - skala ułamkowa 3. 19-22 lipca 2010 Sopot MPT IMP 4. 10-11 sierpnia 2010 Słupsk IMP - skala ułamkowa 5. 27-29 sierpnia 2010 Warszawa MPT Board-A-Match 6. 1 i 3 października 2010 Bolesławiec MPT Patton 7. 5-7 listopada 2010 Stargard Szczeciński 8. 19 lutego 2011 Elbląg IMP - skala ułamkowa kwiecień 2011 Łódź anulowany 9. 15 kwietnia 2011 Starachowice 10. 7 maja 2011 Wrocław Finał 27-28 maja 2011 -
W turniejach eliminacyjnych mogą brać udział drużyny 4-osobowe. Dopuszcza się możliwość udziału teamów 5-6 osobowych z obniżeniem o 10% zdobytych punktów długofalowych przy założeniu rozegrania 50% rozdań przez danego zawodnika.
-
Turnieje eliminacyjne muszą być grane na powielanych rozdaniach.
-
Turnieje eliminacyjne mogą być rozgrywane różnymi systemami.
-
Klasyfikacja długofalowa będzie prowadzona indywidualnie w dwóch kategoriach open oraz popularnej dla zawodników o WK nie wyższym, niż 4,0 (liczy się tytuł na dzień 8 maja 2010) startujących w turniejach eliminacyjnych w teamach dla kategorii popularnej. W finale biorą udział teamy powołane przez 16 zawodników najlepszych w klasyfikacji open oraz 12 zawodników w klasyfikacji popularnej.
-
Zawodnicy zdobywaliby PDF za zajęte miejsca według następujących zasad:
Open
Zwycięzca otrzymuje 400 pdf oraz premie specjalne za czołowe miejsca odpowiednio 50, 35, 25, 17, 10, 7, 4, 2 następni z obniżką w zależności od frekwencji, uwzględniając warunek, że pierwsze 50% teamów otrzymuje PDF od 400 do 120 (czyli od 100% do 30% max) a drugie 50% - resztę. W tej punktacji uczestniczą wszystkie teamy.
Popularna
Zwycięzca otrzymuje 200 Pdf oraz premie specjalne za czołowe miejsca odpowiednio 30, 20, 10, 7, 5, 3, 2, 1, a pozostali z obniżką wynikającą z frekwencji, uwzględniając warunek, że pierwsze 50% teamów otrzymuje PDF od 200 do 60 (czyli od 100% do 30% max) a drugie 50 % - resztę.
-
Punktacja długofalowa opierać się będzie na zasadzie sumowania punktów zdobytych w N+1 najlepszych turniejach eliminacyjnych (gdzie N równa się liczbie turniejów eliminacyjnych podzielonej przez 2 w przypadku parzystej liczby turniejów eliminacyjnych, natomiast w przypadku nieparzystej liczby, należy od tej liczby odjąć 1 i podzielić przez 2).
-
W przypadku lokat dzielonych o wyższym miejscu decyduje:
- Większa ilość kolejno 1, 2, 3 itd. miejsc,
- Wynik 6. turnieju eliminacyjnego.
-
Po zakończeniu cyklu – 16 najlepszych zawodników w klasyfikacji open oraz 12 w klasyfikacji popularnej powołuje 3 zawodników do teamu spośród tych, którzy uczestniczyli przynajmniej w 3 turniejach eliminacyjnych
-
Finał GP teamów składa się z:
-eliminacji
Zawodnicy zajmujący dwa pierwsze miejsca w klasyfikacji długofalowej dzielą metoda wypychania pozostałe teamy na dwie grupy. Teamy rozgrywają w grupach mecze 12-rozdaniowe metodą „każdy z każdym” w klasyfikacji open oraz 16-rozdaniowe w klasyfikacji popularnej.
-
Dwa najlepsze teamy z każdej grupy awansują do półfinału, gdzie rozgrywają mecze 32-rozdaniowe. Pary półfinałowe tworzą się na krzyż czyli 1. gra z 2. z innej grupy. Carry-Over 5,1 dla drużyny z 1. miejsca w grupie eliminacyjnej.
-
Finał –mecz 48-rozdaniowy (4x12), mecz o 3 miejsce 24-rozdaniowy.
-
Zawodnicy, którzy odpadną z eliminacji mogą uczestniczyć w turnieju par, który będzie eliminacja do OME w Poznaniu w konkurencji par.
-
Turniej par składać się będzie z eliminacji 40 rozdań oraz 16-parowego finału. Eliminacje stanowią jedną sesję, a finał drugą.
-
Turnieje eliminacyjne i finał są zaliczane do kategorii trzeciej zawodów zgodnie z Polityką Systemową PZBS, czyli dopuszcza się systemy Zielone i Niebieskie.
-
W trakcie rozgrywek mają zastosowanie: MPB’07, Regulamin Zawodów PZBS, Polityka Systemowa PZBS, Przepisy Wykonawcze do turniejów eliminacyjnych GPT (mogą być ustalone przez poszczególnych organizatorów), Przepisy Wykonawcze finału GPT oraz niniejszy regulamin.
-
W sprawach spornych, nieujętych w przepisach, rozstrzygnięcia dokonuje Sędzia Główny turnieju.
III. Założenia finansowe i organizacyjne
-
Zwycięski team w klasyfikacji open zostanie powołany na koszt PZBS na 5. OME w Poznaniu w kategorii teamów (wpisowe plus koszty pobytu według stawek zatwierdzonych przez ZG).
-
Team drugi w klasyfikacji open oraz zwycięzca w klasyfikacji popularnej otrzymają dofinansowanie w postaci pokrycia kosztów wpisowego do OME Teamów.
-
Zawodnicy, którzy odpadną w finale GP Teamów mogą w czasie półfinału i finału uczestniczyć w turnieju par. Zwycięzca turnieju otrzyma pokrycie kosztów wpisowego OME Par w Poznaniu 2011.
-
W turniejach eliminacyjnych GPT będą również nagrody przewidziane regulaminem zawodów PZBS.
Fundusz nagród – minimum 50% funduszu wpisowego.
-
Wpisowe do każdego turnieju ustalają organizatorzy plus 10 zł od zawodnika na fundusz OME Poznań
-
Wpisowe do rundy finałowej wynosi 200 zł od teamu.
IV. Założenia końcowe
-
Interpretacja niniejszego Regulaminu należy do ZG PZBS.
-
Wszelkie sprawy sporne wynikłe w trakcie rozgrywek (również nie objęte niniejszym Regulaminem) rozstrzyga Sędzia Główny.
Regulamin został zatwierdzony przez ZG PZBS w dniu 11 marca 2010 roku, zmodyfikowany 17 marca 2011.
Stanisław Gołębiowski | Radosław Kiełbasiński |
Wiceprezes d/s Sportowych | Prezes |