Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

KMP na IMP 7/2023 - analiza rozdań

Spis treści
KMP na IMP 7/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 29.

Rozdanie 29
Rozd. N,
po partii: obie
K Q J 4
Q J 7 2
8 7 6
10 3
 
10 7 5 3
10 6 4
A Q 9 4 3
2
rozd. 29 9 8 6 2
K 5
J 10 5
Q 9 7 4
  A
A 9 8 3
K 2
A K J 8 6 5
 

W tym rozdaniu po dwóch pasach gracze S będą otwierać 1. Teraz pewnie znajdą się tacy, którzy z kartą W wejdą 1, ale większość (po partii) spasuje. N odpowie 1. Z kartą S można zacząć od splintera 3 (w Strefie nie ma alternatywy), ewentualnie we Wspólnym Języku od odwrotki.

Po splinterze N zalicytuje negatywne 4 i S powinien tę decyzję uszanować.

W N E S
  pas pas 1
pas 1 pas 3
pas 4 pas…  

Z karty E narzuca się po tej licytacji atak waletem karo, po którym obrona najlepiej zrobi ściągając dwie lewy karowe i odchodząc w singla trefl. Jeżeli teraz rozgrywający zagra w atu, będzie leżał po przebitce. Jedyna droga do wygrania to założenie, że króla kier ma E i dobrowolne oddanie przebitki treflowej, co pozwoli potem na dojście do ręki i wyimpasowanie króla atu.

Nie jest to rozgrywka oczywista i na 4 z ręki N można spodziewać się wpadek.

Tam, gdzie S zacznie od odwrotki, NS także powinni zatrzymać się w końcówce, np. po sekwencji mniej więcej takiej:

W N E S
  pas pas 1
pas 1 pas 2
pas 2* pas 3*
pas 3 pas 4
pas 4 pas…  

2 – „słaby na czwórce”;

3 – szlemikowe uzgodnienie kierów; alternatywą jest Splinter 3, po którym N wycofa się w 4, a S powinien spasować;

3,4 – cue bidy.

Tam, gdzie W wejdzie 1, a N ma do dyspozycji kontrę negatywną, wskazującą oba kolory starsze, bądź będącą transferem na kiery, NS mają szanse zagrać końcówkę kierową z ręki S – S, mając na uwadze ochronę króla karo, powinien zrezygnować z szukania iluzorycznego szlemika przez licytację w kolor przeciwnika, a zadbać o zagranie z właściwej ręki i zalicytować 4:

W N E S
  pas pas 1
1 ktr.* 2 4
pas…      

Ktr. – 4-4 w starszych.

Po ataku w singla trefl rozgrywający stanie przed takim samym problemem, jak po odegraniu dwóch kar i odejściu w singla. Tutaj jednak obrońca E, po ewentualnym zagraniu as kier, kier, powinien przed podaniem przebitki trefl zagrać waleta karo, a W, po pobiciu waleta królem, musi dopuścić partnera dziesiątką, i teraz dopiero przebitka położy kontrakt.