Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Regulamin DMP Szkół

Regulamin Drużynowych Mistrzostw Polski Szkół

  1. Organizatorem Drużynowych Mistrzostw Polski Szkół (DMPS) są Beskidzkie Stowarzyszenie Brydża Sportowego i Śląski Związek Brydża Sportowego, przy współpracy z Polskim Związkiem Brydża Sportowego.

  2. Zawody odbędą się w terminie 28.11-01.12.2024 w Szczyrku w Ośrodku Wypoczynkowym „PANORAMA” przy ul. Wczasowej 20.

  3. Cel organizacji DMPS

    • Popularyzacja brydża sportowego w środowisku młodzieży szkolnej,
    • Integracja środowiska młodzieży z całej Polski,
    • Wyłonienie najlepszych szkół podstawowych i ponadpodstawowych w Polsce.
  4. Założenia organizacyjne

    • W DMPS rozgrywane są oddzielne turnieje dla kategorii szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych.
    • Każdą szkołę ma prawo reprezentować jedna drużyna 4-6 osobowa lub dwie drużyny 4 osobowe.
    • Wszyscy zawodnicy w drużynie oraz każdej parze uczęszczają do tej samej szkoły.
  5. Zgłoszenia i warunki uczestnictwa

    • Zgłoszenia należy wysyłać mailowo na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. w terminie do 24 XI z podaniem zawodników z podziałem na pary i drużyny.
    • Zgłoszenia drużyny dokonuje szkoła, klub lub WZBS.
    • Podczas pobytu każda drużyna musi mieć prawnego opiekuna (ukończone 21 lat).
    • Koszt uczestnictwa (wyżywienie od kolacji w czwartek do obiadu w niedzielę i 3 noclegi) wynosi 450 zł od zawodnika i opiekuna. Płatne przelewem na konto Beskidzkiego Stowarzyszenie Brydża Sportowego lub na miejscu zawodów, przez opiekunów drużyn
    • W zawodach nie obowiązuje posiadanie opłaconej aktualnej składki PZBS.
    • Poprzez uczestnictwo zawodnicy i opiekunowie wyrażają zgodę na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku przez organizatorów dla celów szeroko rozumianej promocji dyscypliny brydż sportowy. Załącznik RODO.
    • Organizator nie ubezpiecza uczestników od następstw nieszczęśliwych wypadków ani nie odpowiada za rzeczy zaginione.
  6. Schemat rozgrywek

    • Turnieje par zostaną rozegrane na zapis maksymalny. Będą się składały z eliminacji i zamkniętych finałów w grupach po 10 par (ostatnia grupa może mieć inną liczbę par). Eliminacje zostaną rozegrane na dystansie 6 sesji po 10 rozdań, a finały – 9 rund (po 3 rozdania w rundzie w kategorii szkół ponadpodstawowych, po 2 rozdania w kategorii szkół podstawowych). W sesji finałowej wyniki poszczególnych rozdań będą obliczane wspólnie dla wszystkich finałów danego turnieju.
    • Dla końcowego wyniku turnieju par finał ma wagę 40% w turnieju szkół podstawowych, a 50% w turnieju szkół ponadpodstawowych.
    • W turniejach teamów eliminacje zostaną rozegrane w formie 10 rund po 5 rozdań, a finały – w zamkniętych grupach po 4 drużyny, 3 mecze po 6 rozdań każdy z każdym (ostatnia grupa może mieć inną liczbę drużyn). Szczegóły organizacyjne eliminacji określi sędzia główny.
    • W finale turnieju teamów zalicza się 50% VP zdobytych w eliminacjach.
    • Ze względów organizacyjnych sędzia główny może w porozumieniu z organizatorem i z koordynatorem PZBS ds. młodzieży zmodyfikować schemat organizacyjny, w szczególności zmniejszając liczbę rozdań zaplanowanych do rozegrania w kategorii szkół podstawowych.
       
  7. Punktacja długofalowa

    • Klasyfikacja szkół podstawowych i ponadpodstawowych będzie liczona na tych samych zasadach.
    • Klasyfikacja szkół jest tworzona poprzez zsumowanie punktów długofalowych (PDF).
    • W klasyfikacjach szkół liczy się wynik najwyżej sklasyfikowanego teamu oraz dwóch najwyżej sklasyfikowanych par.
    • PDF w turniejach par będą naliczane od 2 PDF za ostatnie miejsce, po 2 PDF za każde miejsce wyżej.
    • PDF w turniejach teamów będą naliczane od 4 PDF za ostatnie miejsce, po 4 PDF za każde miejsce wyżej.
    • Dodatkowe premie PDF za pierwsze trzy miejsca w turnieju par w wysokości 5, 3, 1.
    • Dodatkowe premie PDF za pierwsze trzy miejsca w turnieju teamów w wysokości 5, 3, 1.
       
  8. Sędziowanie i restrykcje

    • o W turniejach obowiązują aktualne przepisy PZBS, w tym: Międzynarodowe Prawo Brydżowe, Decyzje Organizacji Nadzorującej, Regulamin Zawodów PZBS, Polityka Systemowa PZBS, Zasady Alertowania.
    • W żadnej fazie turnieju nie dopuszcza się stosowania systemów żółtych ani konwencji brązowych.
    • Wyniki meczów są przeliczane na VP wg ułamkowej tabeli WBF.
    • W przypadku jednakowej liczby PDF w klasyfikacji szkół, wyższe miejsce zajmuje szkoła, której pierwsza drużyna była wyżej w turnieju drużynowym.
    • Różnicowanie lokat w turnieju par zgodnie z § 45 Regulaminu Zawodów PZBS.
    • Podczas gry zawodnikom zabrania się korzystania z telefonów i innych urządzeń elektronicznych, również poza salą gry.
    • Opiekunowie nie przebywają w sali gry podczas trwania zawodów, chyba że za zgodą lub na polecenie Sędziego.
    • W trakcie trwania zawodów obowiązuje całkowity zakaz palenia papierosów i spożywania alkoholu i napojów energetycznych.
    • o Sędziowie zawodów: Ryszard Łazikiewicz (sędzia główny w kategorii szkół podstawowych), Artur Wasiak (sędzia główny w kategorii szkół ponadpodstawowych), Krzysztof Tomsia, Jan Łazikiewicz, Kaja Pustułka.
    • Od decyzji zespołu sędziowskiego nie ma odwołań.
  9. Nagrody

    • Za pierwsze 3 miejsca w turniejach rozgrywanych w ramach DMPS, zawodnicy otrzymują medale, dyplomy i puchary.
    • 6 najlepszych szkół podstawowych i ponadpodstawowych wg punktacji długofalowej otrzyma puchary.
    • Zwycięzcy turnieju drużynowego szkół ponadpodstawowych otrzymują 75 PKL-i, a szkół podstawowych 60 PKL-i.
    • Zwycięzcy turniejów par szkół ponadpodstawowych otrzymują 60 PK, a szkół podstawowych 50 PKL.
    • o Wszyscy zawodnicy dostają pamiątkowe ekologiczne torby.
  10. Postanowienia końcowe

    • W razie zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności, dopuszcza się dostosowanie harmonogramu i/lub formatu zawodów w stopniu niezbędnym do terminowego i sprawiedliwego przeprowadzenia zawodów.
    • Kwestie sporne oraz nieobjęte niniejszym regulaminem, rozstrzyga Sędzia Główny w porozumieniu z przedstawicielem Organizatora.
  11. Harmonogram

    Czwartek , 28 listopada

    17.00 – Weryfikacja i zakwaterowanie

    18.00 – 19.00 Kolacja

    19.00 – 22.00 Turniej par, eliminacje (sesje 1-2)

    Piątek, 29 listopada

    9.00 – 10.00 Śniadanie

    10.00 – 13.00 Turniej par, eliminacje (sesje 3-4)
     
    13.00 – 14.00 Obiad (dwie tury po 30 minut)
     
    14.00 – 17.00 Turniej par, eliminacje (sesje 5-6)
     
    17.00 – 18.00 Kolacja
     
    18.00 – 22.00 Turniej par, sesja finałowa (18 rozdań szkoły podstawowe, 27 rozdań szkoły ponad podstawowe)
     

    Sobota, 30 listopada

    08.00 – 09.00 śniadanie
     
    09:00 – 13.00 Turniej drużynowy eliminacje - sesja 1 (5 rund po 5 rozdań)

    13:00 – 14.00 Obiad(dwie tury po 30 minut)

    14:00 – 17.00 Spacer leśny do Chaty Wuja Toma jak pogoda pozwoli.

    17.00 – 18.00 Kolacja

    18.00 – 22.00 Turniej drużynowy eliminacje - sesja 2 (5 rund po 5 rozdań)
     

    Niedziela, 1 grudnia

    08.00 – 9.00 Śniadanie

    09.00 – 12.00 Turniej drużynowy – sesja finałowa (3 rundy po 6 rozdań)

    12.00 – 13.00 Obiad

    13.00 Ceremonia zakończenia