DMP – decyzje sędziego głównego
Okres reklamacyjny
W DMP przyjmuje się następujący okres reklamacyjny:
- Co do zasady, okres reklamacyjny upływa po 30 minutach od zakończenia gry i opublikowaniu wyników, ale ulega wydłużeniu aż do godziny wznowienia gry zgodnie z harmonogramem, jeśli w ramach tego samego zjazdu przewidziana jest dłuższa przerwa, np.: obiad, kolacja, nocleg.
- Okres reklamacyjny dla sprostowania nieprawidłowości (przepis 81C3) upływa po 30 minutach od zakończenia segmentu meczu z uwzględnieniem punktu 1.
- Okres reklamacyjny dla poprawienia błędów w zapisie (przepis 79C1) upływa po 30 minutach od zakończenia całego meczu z uwzględnieniem punktu 1.
- W fazie "play off" okres reklamacyjny może zostać skrócony, jeżeli harmonogram przewiduje rozpoczęcie kolejnego meczu przed upływem 30 minut.
- Przepis 79C2 dopuszcza zmianę wyniku po upływie okresu reklamacyjnego w szczególnych przypadkach, za zgodą Organizatora Zawodów (PZBS).
Jacek Marciniak
sędzia główny DMP
29.05.2021
Kary w fazie pucharowej
Wysokość kary w IMPach w fazie pucharowej to dwukrotność liczby VP przewidzianych za dane złamanie procedury, np. jeśli w fazie „każdy z każdym” kara wyniosłaby 1VP, to w fazie pucharowej wynosi 2IMP.
Jacek Marciniak
sędzia główny DMP
16.02.2022