Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918,

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Komunikaty Zarządu

Komunikat z zebrania internetowego nr 5

w dniu 3 września 2021 r. godz. 18:08 – 19:20

Obecni: Marek Michałowski, Igor Chalupec, Tomasz Latos (od 18:28), Kacper Kopka, Przemysław Maliszewski, Piotr Walczak, Lena Leszczyńska, Cezary Jedliński – p.o. Sekretarz Generalny, Beata Madej – dyrektor biura.

Nieobecni: Jacek Grzelczak, Przemysław Janiszewski, Ewa Miszewska.

Między zebraniami nr 4 i 5 zatwierdzono internetowo następujące uchwały:

Uchwała nr 38/2021/2021-2025

Zarząd zatwierdza Piotra Walczaka na Przewodniczącego Wydziału Gier.

W głosowaniu tajnym wzięło udział 6 członków Zarządu - 6 za.

Uchwała nr 39/2021/2021-2025

Zarząd zatwierdza Lena Leszczyńską na Pełnomocnika ds. komunikacji.

W głosowaniu tajnym wzięło udział 7 członków Zarządu - 7 za.

Porządek obrad:

  1. Zatwierdzenie porządku obrad.
  2. Zatwierdzenie protokołu z zebrania nr 4.
  3. Omówienie  listu Włochów do EBL i ewentualne zajęcie stanowiska w tej sprawie.
  4. Nagroda dla zwycięzców Mistrzostw Polski Teamów Mikstowych - startówka do WBS Rosenblum.
  5. Prośba Prezesa LZBS Piotra Żaka o rezygnację z naszego odpisu od składek III ligi.

Marek Michałowski poinformował Zarząd o pobycie Jurka Gresia w szpitalu, Maciej Czajkowski zastąpi Jurka do jego powrotu.

Ad 1.

Zarząd zatwierdził porządek obrad.

Ad 2.

Zarząd zatwierdził protokół z zebrania nr 4.

Ad 3.

Zarząd omówił sytuację w czasie Eliminacji do Drużynowych Mistrzostw Świata i Pucharu Europy. Włosi wystosowali pismo do EBL żądające wyjaśnienia decyzji i obecnego stanowiska wobec drużyn, które nie przystąpiły do meczów z drużyną włoską. Biuro wysłało do wszystkich członków zarządu propozycję stanowiska PZBS. Po dyskusji Marek Michałowski zaproponował głosowanie.

Uchwała nr 40/2021/2021-2025

Zarząd zatwierdza stanowisko w sprawie kwalifikacji do Bermuda Bowl.

Zarząd PZBS przedyskutował okoliczności eliminacji do Mistrzostw Świata Bermuda Bowl w kategorii Open. Zarząd PZBS rozumie przesłanki decyzji polskich reprezentantów, którzy nie przystąpili do meczu z reprezentacją Włoch. Zdaniem Zarządu PZBS ścisłe przestrzeganie zasad etycznych oraz konsekwentne i jednoznaczne eliminowanie i napiętnowanie zachowań z nimi sprzecznych jest niezbędnym warunkiem dalszego rozwoju brydża sportowego. Zadanie to powinno być priorytetem dla wszystkich krajowych i międzynarodowych organizacji brydżowych.

Głosowało 5 członków Zarządu - 5 za (MM, IC, PM,KK, PW).

 

Ad 4.

Igor Chalupec i Przemysław Maliszewski wyrazili opinię, że taka nagroda ma charakter populizatorski. Kolejne takie nagrody dla zwycięzców turniejów rangi mistrzowskiej będą przyznawane osobnymi uchwałami. Po dyskusji Marek Michałowski zaproponował głosowanie.

Uchwała nr 41/2021/2021-2025

Zarząd zatwierdza wpisowe do WBS Rosenblum w kategorii teamów mikstowych na nagrodę dla najlepszego polskiego teamu w Międzynarodowych Mistrzostwach Teamów Mikstowych.

Głosowało 5 członków Zarządu - 5 za ((MM, IC, KK, PM, PW).

Ad 5.

Przemysław Maliszewski poinformował, że Wielkopolski ZBS również obniżył wpisowe do III ligi i z niemałym wysiłkiem przeprowadził rozgrywki w tej lidze. Większość Wojewódzkich ZBS poradziło sobie z tą trudną sytuacją. Na WZD Prezes Piotr Żak zwrócił się z taką propozycją, która nie spotkała się z akceptacją delegatów. Po dyskusji Marek Michałowski zaproponował głosowanie nad zwolnieniem Łódzkiego ZBS z opłaty za III ligę do PZBS.

Projekt uchwały

Zarządzwalnia Łódzki ZBS z opłaty za III ligę do PZBS.

Głosowało 5 członków Zarządu – 1 za (PW), 4 przeciw (MM, IC, PM, KK).

Uchwała nie została zatwierdzona.

Ad 6.

Przemysław Maliszewski przedstawił warunki współpracy z Jakubem Wojcieszkiem. Chcielibyśmy w ramach negocjacji z WBF uzyskać zgodę na wykorzystanie transmisji Kuby. Marek Michałowski wyraził opinię, że taki przekaz z komentarzami bardzo uatrakcyjni każdą imprezę.

Prezes stwierdził wyczerpanie porządku obrad i zakończył zebranie.

 

Komunikat z internetowego zebrania Zarządu nr 4

w dniu 18 sierpnia 2021 r. godz. 17:05 -18:33

Obecni: Marek Michałowski, Tomasz Latos (od 17:35), Ewa Miszewska, Jacek Grzelczak (do 19:04), Kacper Kopka, Przemysław Janiszewski, Przemysław Maliszewski, Piotr Walczak, Lena Leszczyńska, Beata Madej – dyrektor biura.

Nieobecni: Igor Chalupec.

Między zebraniami nr 3 i 4 zatwierdzono internetowo następujące uchwały:

Uchwała nr 28/2021/2021-2025

Zarząd zatwierdza Małgorzatę Maruszkin na Pełnomocnika ds Brydża 60+.

W głosowaniu tajnym wzięło udział 5 członków Zarządu - 5 za.

Uchwała nr 29/2021/2021-2025

Zarząd zatwierdza Regulamin Mistrzostw Polski Amatorów 2021.

Głosowało 7 członków Zarządu - 7 za (MM, TL, EM, PM, JG, KK, PW)

 

Uchwała nr 30/2021/2021-2025

Zarząd przyznaje turniejowi w Tarnowie (14.11.2021 r.) rangę GPPP.

Głosowało 7 członków Zarządu - 7 za (MM, TL, EM, PM, JG, KK, PW).

 

Uchwała nr 31/2021/2021-2025

Zarząd zatwierdza skład reprezentacji Polski Open na turniej eliminacyjny na Bermuda Bowl:

  • Piotr Marcinowski - Mateusz Sobczak
  • Stanisław Gołębiowski - Jakub Patreuha
  • Krzysztof Jassem - Patryk Patreuha.

Głosowało 9 członków Zarządu - 9 za (MM, IC, TL, PJ,EM, PM, JG, KK, PW).

 

Uchwała nr 32/2021/2021-2025

Zarząd wznawia rozgrywki GPPT zaliczając turnieje rozegrane w Bolesławcu, Wilnie i Elblągu . Do klasyfikacji długofalowej będą zaliczone 3 najlepsze turnieje.

Finał GPPT odbędzie się w Starachowicach 27-29.12.2021 r. zgodnie z obowiązującym Regulaminem GPPT.

Głosowało 8 członków Zarządu - 8 za (MM, IC, TL, EM, PM, JG, KK, PW).

 

Uchwała nr 33/2021/2021-2025

Zarząd przyznaje Turniejom Teamów w Sopocie, Wilnie i Lubomino rangę GPPT 2019/2021.

Głosowało 8 członków Zarządu - 8 za (MM, IC, TL, EM, PM, JG, KK, PW).

 

Uchwała nr 34/2021/2021-2025

Zarząd zatwierdza Ewę Miszewską na Przewodniczącą Komisji Etyki.

W głosowaniu tajnym wzięło udział 7 członków Zarządu - 7 za.

Uchwała nr 35/2021/2021-2025

Zarząd zatwierdza Jacka Marciniaka na Przewodniczącego Głównej Komisji Sędziowskiej.

W głosowaniu tajnym wzięło udział 7 członków Zarządu - 6 za, 1 przeciw.

Porządek obrad:

  1. Zatwierdzenie porządku obrad.
  2. Zatwierdzenie protokołu z zebrania nr 3.
  3. Przygotowanie związku na ewentualny powrót pandemii, czy przenosimy rozgrywki do internetu.
  4. Pismo W. Wali - zalecenia covidowe.
  5. Zalecenia covidowe - MPMSz.
  6. Połączenie Finału GPPP z MPP w Starachowicach - propozycja uchwały Piotra Walczaka z dn.3 sierpnia 2021 r.
  7. Czy i jak reklamujemy MŚ Wrocław 2022. np dając startówki jako nagrody w/w imprezach?
  8. Wybór Przewodniczącego Wydziału Gier - Piotr Walczak.
  9. Wolne wnioski

Ad 1.

Zarząd zatwierdził porządek obrad.

Ad 2.

Zarząd zatwierdził protokół z zebrania nr 3.

Marek Michałowski zaproponował omówienia pkt 3 pod koniec zebrania.

Ad 4.

Zarząd omówił pismo Włodzimierza Wali dotyczące zaleceń covidowych sugerowanych przez zawodników Kadry Seniorów. Przemysław Maliszewski i Beata Madej przygotują zalecenia covidowe i odpowiedź dla p. W.Wali.

Ad 5.

Przemysław Maliszewski i Beata Madej przygotują warunki organizacyjne na MPMSz zgodnie z zaleceniami ministerstwa.

Ad 6.

Jest to jedyny termin, w którym można rozegrać Mistrzostwa Polski.

Po dyskusji Marek Michałowski zarządził głosowanie.

Uchwała nr 36/2021/2021-2025

Zarząd zatwierdza organizację Mistrzostw Polski Par w terminie 9 – 11 grudnia 2021 w Starachowicach połączoną z Finałem GPPP.

Głosowało 7 członków Zarządu – 7 za (MM, PJ, EM, PM, JG, KK, PW).

 

Ad 7.

Marek Michałowski zaproponował przesunięcie decyzji do czasu podpisania umowy z WBF.

Ad 8.

Piotr Walczak przedstawił skład Wydziału Gier: Lech Ohrysko, Paweł Szymaszczyk, Piotr Ilczuk. Przemysław Maliszewski zaproponował, aby szefami komisji zostali członkowie Zarządu.

Głosowanie tajne zostanie przygotowane po zebraniu.

Ad 3.

Marek Michałowski przedstawił potrzebę przygotowania planu kontynuowania rozgrywek w przypadku wystąpienia 4 fali pandemii i wprowadzenia przez rząd kolejnych obostrzeń. Musimy przygotować założenia co robimy w przypadku zamknięcia rejonu, w którym miały się odbywać rozgrywki. Czy możemy przenieść rozgrywki do internetu? Piotr Walczak zaproponował przeniesienie rozgrywek na RealBridge, który sprawdził się przy rozgrywkach organizowanych przez Wielkopolski ZBS. Jacek Grzelczak wyraził opinię, że jedyną akceptowalna formą rozgrywek internetowych jest taka, która została przyjęta przez EBL do rozgrywania eliminacji do WTC i EC, granie na kamerce nie jest żadnym utrudnieniem w oszukiwaniu. Tomasz Latos poparł propozycję Jacka Grzelczaka zbierania się zawodników w jednym miejscu i graniu na własnym sprzęcie przez internet. Marek Michałowski zaproponował, aby nie podejmować na razie żadnej decyzji, za mało wiemy. Poparł pomysł Tomasza Latosa zasugerowania zawodnikom szczepienia się. Beata Madej przygotuje projekt komunikatu dla zawodników.

Ad.9.

Kacper Kopka poinformował Zarząd o odbytym dzisiaj spotkaniu Marka Michałowskiego, Kacpra Kopki i Beaty Madej z Janem Sibilskim, a następnie z Agatą Kowal, Marcinem Kuflowskim i Adrianem Bakalarzem. Na pytanie Kacpra Kopki o kadencyjność organów Związku, Przemysław Maliszewski odpowiedział, że wszystkie Komisje, w tym również Koordynator ds. Młodzieży, pełnią swoją funkcje do czasu wyboru nowych lub ich rezygnacji z pełnionych funkcji.

Przemysław Janiszewski poinformował o przeprowadzonych wstępnych rozmowach, wspólnie z Małgorzatą Maruszkin, z kilkoma uczelniami warszawskimi w celu wdrożenia „Programu mentoringowego dla studentów z wykorzystaniem brydża”. Chciałby włączyć do tego programu biznes jako mentorów, sportowców oraz osoby ze świata kultury.

Przemysław Janiszewski przedstawił problem picia zawodników alkoholu w trakcie rozgrywek w Sopocie, sędziowie muszą reagować na takie sytuacje. Jacek Grzelczak poinformował, że jest to pierwszy temat, który będzie poruszony i rozwiązany na najbliższym spotkaniu Rady Sędziów. Po dyskusji Zarząd podjął decyzję, że podtrzymuje swoją o decyzję o „zero tolerancji” dla spożywania napojów alkoholowych przy stoliku brydżowym.

Przemysław Janiszewski zaproponował, aby ze względu na zmniejszoną ilość turniejów w cyklu GPPT, wprowadzić zmianę w regulaminie pozwalającą na powołanie pary, która rozegrała przynajmniej 1 turniej eliminacyjny.

Marek Michałowski zaproponował głosowanie.

Uchwała nr 37/2021/2021-2025

Zarząd uzupełnia Regulamin Finału GPPT 2019/2021 o możliwość powołania do finału gracza, który rozegrał minimum jeden turniej.

Głosowało 7 członków - 7 za  (MM, PJ, EM, PM, JG, KK, PW)..

 

Kacper Kopka zaproponował dopracowanie Regulaminu kwalifikacji do Finału OOM. Wspólnie z Przemysławem Janiszewskim opracują nowy regulamin.

Następne zebranie zostało ustalone na 22.09.2021 r. godz. 17:00.

Prezes stwierdził wyczerpanie porządku obrad i zakończył zebranie.

 

Komunikat z internetowego zebrania Zarządu nr 3

w dniu 19 lipca 2021 r. godz. 17:00 -18:33

Obecni: Marek Michałowski, Tomasz Latos (od 17:30), Ewa Miszewska, Jacek Grzelczak, Kacper Kopka (od 17:08), Przemysław Janiszewski, Przemysław Maliszewski, Piotr Walczak (od 17:05), Michał Kilanowski – członek Komisji Rewizyjnej, Cezary Jedliński - p.o. Sekretarz Generalny, Małgorzata Maruszkin ( od 17:20 do 17:40), Marek Małysa (do 17:40), Beata Madej – dyrektor biura.

Między zebraniami nr 2 i 3 zatwierdzono internetowo następujące uchwały:

Uchwała nr 22/2021/2021-2025

Zarząd przyznaje turniejowi w Stargardzie (06.11.2021 r.) rangę GPPP 2019/2021.

Głosowało 8 członków Zarządu - 7 za  (MM, TL, PJ, KK, PM, EM, PW)., 1 przeciw (JG).

 

Uchwała nr 23/2021/2021-2025

Zarząd zatwierdza organizację Final Four w Gdańsku w terminie 2-5.09.2021 r.

Głosowało 8 członków Zarządu - 8 za (MM, TL, JG, PJ, KK, PM, EM, PW).

 

Uchwała nr 24/2021/2021-2025

Zarząd zatwierdza Regulamin Mistrzostw Polski Teamów w Sopocie.

Głosowało 8 członków Zarządu - 8 za (MM, TL, JG, PJ, KK, PM, EM, PW).

Porządek obrad:

  1. Zatwierdzenie porządku obrad.
  2. Zatwierdzenie protokołu z zebrania nr 2.
  3. Spotkanie z Małgorzatą Maruszkin i Markiem Małysą.
  4. Zmiana Regulaminu DMP.
  5. Eliminacje do MŚ 2022 – czy utrzymujemy lokalizację w Starachowicach, rezerwacja została zrobiona przez poprzedni zarząd. Przemysław Janiszewski i Piotr Walczak nadzór nad organizacją.
  6. Powołanie koordynatora ds. młodzieży.
  7. Kontynuacja prac Komisji ewentualnie wybór nowych.
  8. Podjęcie decyzji o lokalizacji Supermeczu.
  9. Zatwierdzenie Regulaminu gry na BBO.
  10. Przygotowanie związku na ewentualny powrót pandemii, czyprzenosimy rozgrywki do internetu.
  11. Wolne wnioski.

Marek Michałowski przedstawił Cezary Jedlińskiego, który został zatrudniony na okres próbny na stanowisku p.o. Sekretarza Generalnego.

Ad 1.

Zarząd zatwierdził porządek obrad.

Ad 2.

Zarząd zatwierdził protokół z zebrania nr 2.

Ad 3.

Marek Małysa przedstawił historię Brydża 60+, która rozpoczęła się w 2014. Program ten finansowany był całkowicie przez sponsorów - Fundacja PZU i kilkukrotnie Ministerstwo Pracy, Rodziny i Polityki Społecznej. Kwota całkowitego dofinansowania to 976 700,00 PLN. Marek Małysa zaproponował Małgorzatę Maruszkin, z którą współpracuje już od kilku lat, na Pełnomocnika ds Brydża 60+.

Małgorzata Maruszkin przedstawiła swoją wizję pracy jako Pełnomocnik ds Brydża 60+ licząc na współpracę z Zarządem i biurem. Marek Michałowski podziękował Małgorzacie Maruszkin za wyrażenie zgody na kontynuację pracy Marka Małysy.

Przemysław Maliszewski zobowiązał się do współpracy z Małgorzatą Maruszkin, wspólnie przygotują program.

Małgorzata Maruszkin zaakceptowała proponowaną jej funkcję.

Beata Madej przygotuje głosowanie tajne.

Ad 4.

Przemysław Maliszewski zaproponował zmianę Regulaminu DMP. Zdecydowana większość początkujących brydżystów znajduje się poza strukturami PZBS. Projektowana zmiana ma na celu ułatwienie i pomoc w łagodnym i przyjaznym rozpoczęciu gry zawodniczej. Pozycja lidera ma być pozycją mentora, nauczyciela, przewodnika – osoby, która będzie dzieliła się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Marek Michałowski zarządził głosowanie.

Uchwała nr 25/2021/2021-2025

Zarząd zatwierdza zmianę Regulaminu Drużynowych Mistrzostw Polski.

  1. Prawo gry w drużynie

    Miejscem ewidencji drużyn i zawodników jest baza CEZAR. Zgłoszenie zawodnika do drużyny oznacza ujęcie go w ewidencji tej drużyny w bazie CEZAR w danym sezonie.

    1. Prawo gry w drużynie zgłoszonej do rozgrywek Drużynowych Mistrzostw Polski mają zawodnicy:

      • zgłoszeni (tj. ujęci w ewidencji CEZAR-a) do rozgrywek danego sezonu w tej drużynie;
      • z opłaconą przed pierwszym udziałem w meczu danego sezonu składką zawodniczą (w roku rozpoczynającym dany sezon przynajmniej za rok kalendarzowy, w którym się on kończy).
    2. Zawodnik może w trakcie sezonu być zgłoszony w tylko jednej drużynie (z wyjątkiem przedstawionym w punkcie 7). Z końcem sezonu traci aktualność dotychczasowe przypisanie zawodników do drużyn; aktualizacje nowego sezonu są prezentowane na stronie internetowej od 1 października.

    3. Pierwszy udział zawodnika w meczu w danym sezonie przywiązuje zawodnika do drużyny uniemożliwiając jego grę w innej drużynie w tym samym sezonie (z wyjątkiem przedstawionym w punkcie 6.4).

    4. Dopuszcza się udział zawodnika w drużynie tego samego klubu w lidze szczebla wyższego niż ten, do którego zawodnik jest zgłoszony. Opcja takiego „wypożyczenia” dotyczy występu w meczach jednej drużyny przez nie więcej niż 72 rozdania. Wypożyczenie będzie poprawne, gdy w CEZARze w dniu występu zawodnika odnotowane będzie zgłoszenie go w prawidłowym (minimum 6 zawodników) składzie drużyny tego samego klubu niższego szczebla rozgrywek. W pozostałych przypadkach automatycznie ma zastosowanie punkt 6.3.

    5. Zmiana drużyny przez zawodnika w trakcie sezonu jest dopuszczalna, jeśli nie brał on jeszcze udziału w meczach tego sezonu. Dopuszczalne w trakcie sezonu jest zgłoszenie do drużyny nowych zawodników lub usunięcie zgłoszonych. Udział w meczu zawodnika powołanego w trybie awaryjnym musi skutkować ujęciem go w ewidencji CEZAR-a w drużynie, w której zagrał.

    6. Każdy udział w meczu drużyny zawodnika, który nie jest zgłoszony do tej drużyny (CEZAR) powinien być wyjaśniony przez organizatora rozgrywek.

    7. Na najniższym możliwym poziomie rozgrywek organizowanych w ramach DMP przez WZBSy, w drużynach gdzie WK poszczególnych zawodników – w dniu rejestracji drużyny – nie przekracza 1, możliwy jest udział jednego dowolnego innego zawodnika, zwanego dalej „liderem”.

      7.1 Udział w rozgrywkach lidera nie powoduje utraty przez niego możliwości gry w innych drużynach lig wyższych na zasadach opisanych powyżej w pkt 1 – 6.

      7.2 Lider nie może uczestniczyć w meczach fazy play-off (jeśli na danym poziomie rozgrywkowym są one organizowane).

      7.3 Lider nie otrzymuje punktów klasyfikacyjnych.

Zmiana obowiązuje od nowego sezonu ligowego.

Głosowało 8 członków Zarządu - 5 za (MM, PJ, PM, KK, PW), 2 przeciw (JG, EM), 1 wstrzymał się (TL).

Ad 5.

Zarząd zdecydował o utrzymaniu lokalizacji rozgrywania eliminacji do Drużynowych Mistrzostw Świata i Pucharu Europy w Starachowicach.

Ad 6.

Kacper Kopka przedstawił propozycję zatwierdzenia Jana Sibilskiego jako Koordynatora ds Młodzieży. Po dyskusji postanowiono przełożyć głosowanie na czas późniejszy.

Ad 7.

Przemysław Maliszewski zaproponował, aby nie głosować składu Komisji, a tylko wybór Przewodniczącego Komisji. Jacek Grzelczak poinformował o rezygnacji przewodniczącego Głównej Komisji Sędziowskiej, skład Komisji pozostaje bez zmian, i przedstawił propozycję Jacka Marciniaka na to stanowisko.

Głosowanie tajne zostanie przygotowane po zebraniu.

Ad 8.

Marek Michałowski zaproponował głosowanie.

Uchwała nr 26/2021/2021-2025

Zarząd zatwierdza biuro PZBS na lokalizację Supermeczu.

Głosowało 7 członków - 7 za ( MM, TL, JG, KK, PJ, EM, PM).

 

Ad 9.

Marek Michałowski zarządził głosowanie.

Uchwała nr 27/2021/2021-2025

Zarząd zatwierdza Regulamin Gry na BBO.

Głosowało 7 członków - 7 za ( MM, TL, JG, KK, PJ, EM, PM).

Ad 10.

Na wniosek Marka Michałowskiego wszyscy członkowie Zarządu mają przygotować propozycje kontynuacji rozgrywek w przypadku “wystąpienia czwartej fali” epidemii.

Ad 11.

Brak wolnych wniosków.

Następne zebranie zostało ustalone na 18.08.2021 r. godz. 17:00.

Prezes stwierdził wyczerpanie porządku obrad i zakończył zebranie.

 

Komunikat z internetowego zebrania Zarządu nr 2

w dniu 5 lipca 2021r, godz. 18:00 -22:38

Obecni: Marek Michałowski, Igor Chalupec , Tomasz Latos (od 18:04 do 19:50), Ewa Miszewska, Jacek Grzelczak, Przemysław Maliszewski, Piotr Walczak, Kacper Kopka, Przemysław Janiszewski , Olech Bestrzyński – członek Komisji Rewizyjnej, Lena Leszczyńska (od 20:03), Beata Madej – dyrektor biura.

Porządek obrad:

  1. Zatwierdzenie porządku obrad.
  2. Zatwierdzenie protokołu z zebrania nr 1.
  3. Omówienie uchwały nr 17 WZD z dnia 19.06.2021 r.
  4. Omówienie przez poszczególnych członków zarządu zakresów ich obowiązków (plan działania, współpraca z komisjami).
  5. Omówienie zmian dotyczących Regulaminu GPPP na okres pandemii.
  6. Przeniesienie terminu Vilnius CUP i zatwierdzenie organizacji GPPP.
  7. Zatwierdzenie organizacji GPPP w Starachowicach.
  8. Zatwierdzenie organizacji GPPP w Stargardzie.
  9. Zatwierdzenie organizacji GPPP w Poznaniu.
  10. Podjęcie decyzji w sprawie przesunięcia terminu zaległego zjazdu I ligi N.
  11. Propozycja zmiany uchwały -zmniejszenie limitu na Mistrzostwa Polski Teamów i Mistrzostwa Polski Teamów BAM.
  12. Zatwierdzenie składu Komisji Regulaminów.
  13. Rozpatrzenie wniosku selekcjonera kadry open o powołaniu teamu selekcjonera i podjęcie uchwały.
  14. Propozycja Ewy Miszewskiej dotycząca trybu powołania nowej Rady Zawodniczej.
  15. Rozpatrzenie propozycji Piotra Zatorskiego organizacji Final Four w Gdańsku.
  16. Podjęcie decyzji o miejscu rozgrywania i filmowaniu supermeczu.
  17. Rozpatrzenie wniosku Komisji Etyki o anulowanie decyzji Rzecznika Dyscyplinarnego o umorzeniu postępowania.
  18. Wolne wnioski.
Ad 1.

Zarząd zatwierdził porządek obrad.

Ad 2.

Zarząd zatwierdził protokół z zebrania nr 1.

Ad 3.

Omówiono stosowanie uchwały nr 17 WZD. w wyniku dyskusji potwierdzono, że pomimo ze zmiana statutu nie została formalnie zatwierdzona, informacja o sposobie głosownia będzie publikowana,

Ad 4.

Marek Michałowski przekazał, że sprawami komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej będzie zajmować się Lena Leszczyńska. W najbliższym czasie zostanie przygotowana strategia tej współpracy ze szczególnym uwzględnieniem Rosenbluma.

Igor Chalupec zaproponował likwidację Komisji Finansowej i Zagranicznej.

Przemysław Maliszewski uważa, że konieczne są uregulowania dotyczące zasad wynajmu sprzętu. Pierwsze kroki zostały już poczynione, biuro wydało sprzęt na podstawie „Umowy powierzenia”, Zostały przygotowane już umowy z sędziami, którzy dysponują sprzętem na stałe. Przemysław Maliszewski zaproponował, aby powołać Komisję ds. brydża amatorskiego oraz powołać Małgorzatę Maruszkin na Pełnomocnika ds. Brydża 60+.

Ewa Miszewska zaproponowała przygotowanie koncepcji zbudowania szerokiego zaplecza kadry kobiet, rozpoczęcia szkolenia i zorganizowania w przyszłym roku Mistrzostw Polski Kobiet na maksy. Komisja Etyki wymaga powiększenia składu.

Przemysław Janiszewski omawiając problematykę Komisji Regulaminowej zaproponował, aby w jej składzie znalazły się osoby z różnych środowisk.

Ad 5.

Przemysław Janiszewski zaproponował wznowienie cyklu GPPP ze zmienioną formułą na czas pandemii zakończonego Finałem.

Uchwała nr 8/2021/2021-2025

Zarząd wznawia rozgrywki w cyklu GPPP zaliczając rozegrane do tej pory turnieje eliminacyjne (Bolesławiec, Wilno, Stargard/Tarnów, Elbląg), finał będzie rozegrany na podstawie obowiązującego regulaminu jeszcze w tym roku.

Jeżeli w cyklu będzie rozegranych 8 turniejów, to do klasyfikacji długofalowej zaliczonych będzie 5 najlepszych turniejów.

Jeżeli w cyklu będzie rozegranych 9 - 10 turniejów, to do klasyfikacji długofalowej zaliczonych będzie 6 najlepszych turniejów.

Jeżeli w cyklu będzie rozegranych 11 - 12 turniejów, to do klasyfikacji długofalowej zaliczonych będzie 7 najlepszych turniejów.

Głosowało 9 członków Zarządu – 9 za (MM, IC, TL, JG, PJ, KK, PM, EM, PW).

Ad 6.

Piotr Walczak przedstawił prośbę organizatorów przeniesienia Vilnius Cup na termin późniejszy oraz zarekomendował przyznanie rangi GPPP.

Uchwała nr 9/2021/2021-2025

Zarząd zatwierdza zmianę terminu Vilnius Cup na 1- 3.10.2021 r.

Głosowało 9 członków Zarządu – 9 za (MM, IC, TL, JG, PJ, KK, PM, EM, PW).

 

Uchwała nr 10/2021/2021-2025

Zarząd przyznaje turniejowi w Wilnie (3.10.2021 r.) rangę GPPP 2019/2021.

Głosowało 9 członków Zarządu – 9 za (MM, IC, TL, JG, PJ, KK, PM, EM, PW).

Ad 7.

Piotr Walczak zarekomendował przyznanie rangi GPPP turniejowi w Starachowicach.

Uchwała nr 11/2021/2021-2025

Zarząd przyznaje turniejowi w Starachowicach (17.10.2021 r.) rangę GPPP 2019/2021.

Głosowało 9 członków Zarządu – 9 za (MM, IC, TL, JG, PJ, KK, PM, EM, PW).

 

Ad 8.

Piotr Walczak zarekomendował przyznanie rangi GPPP turniejowi w Stargardzie.

W związku z niską frekwencją w poprzednich latach Zarząd postanowił przegłosować ten wniosek internetowo, sprawdzając wcześniej ilość par biorących udział w GPPP w Stargardzie na przestrzeni ostatnich 10 lat.

Ad 9.

Piotr Walczak zarekomendował przyznanie rangi GPPP turniejowi w Poznaniu.

Uchwała nr 12/2021/2021-2025

Zarząd przyznaje turniejowi w Poznaniu (26.09.2021 r.) rangę GPPP 2019/2021.

Głosowało 9 członków Zarządu – 9 za (MM, IC, TL, JG, PJ, KK, PM, EM, PW).

Ad 10.

Piotr Walczak przedstawił propozycję przesunięcia terminu zaległego zjazdu I ligi N.

Uchwała nr 13/2021/2021-2025

Zarząd zatwierdza zmianę terminu zaległego zjazdu ligi 1 N na 18-19.09.2021

Głosowało 9 członków Zarządu – 9 za (MM, IC, TL, JG, PJ, KK, PM, EM, PW).

Ad 11.

Przemysław Janiszewski zaproponował zmniejszenie limitu w Mistrzostwach Polski Teamów BAM i Mistrzostwach Polski Teamów biorąc pod uwagę frekwencję w poprzednich latach.

Uchwała nr 14/2021/2021-2025

Zarząd zatwierdza zmniejszenie limitu do 32 teamów w Mistrzostwach Polski Teamów BAM i Mistrzostwach Polski Teamów.

Głosowało 9 członków Zarządu – 9 za (MM, IC, TL, JG, PJ, KK, PM, EM, PW).

Ad 12.

Przemysław Janiszewski zaproponował skład Komisji Regulaminowej.

Uchwała nr 15/2021/2021-2025

Zarząd powołuje Komisję Regulaminową w składzie: Przemysław Janiszewski – przewodniczący, Ewa Miszewska, Stanisław Gołębiowski, Przemysław Gałek, Maciej Dąbrowski, Artur Wasiak.

Głosowało 9 członków Zarządu – 8 za (MM, IC, TL, PJ, KK, PM, EM, PW), 1 przeciw (JG).

 

Ad 13.

Przemysław Janiszewski przedstawił wniosek selekcjonera kadry open o powołaniu teamu selekcjonera, przyznaniu PM za Kadrę Open oraz rozegranie Kadry Narodowej II jako Supermeczu pomiędzy teamem selekcjonera, a zwycięzcą Kadry Narodowej I. Marek Pietraszek przypomniał, że aktualny regulamin określa zwycięską reprezentację z Bermuda Bowl jako reprezentację kraju w kolejnej imprezie mistrzowskiej. Chcąc jednak zapewnić sportowe warunki rywalizacji postanowiono rozegrać Supermecz, który zostanie rozegrany na dystansie 10 składek, 16 rozdań każda. Igor Chalupec zaproponował, aby umożliwić selekcjonerowi zbudowanie własnego teamu. Marek Pietraszek przedstawił propozycję zbudowania teamu złożonego z Szerokiej Reprezentacji Polski – ok. 8 par. Przemek Janiszewski wyraził opinię, że Zarząd powinien umożliwić selekcjonerowi wybór reprezentacji spośród 6 par biorących udział w Supermeczu.

Po dyskusji Prezes zarządził głosowanie.

Uchwała nr 16/2021/2021-2025

Zarząd zatwierdza skład teamu selekcjonera: Jacek Kalita – Michał Nowosadzki, Grzegorz Narkiewicz – Krzysztof Buras, Bartosz Chmurski – Piotr Tuczyński.

Głosowało 8 członków Zarządu – 5 za (MM, PJ, KK, PM, PW), 2 przeciw (JG, EM), 1 wstrzymał się (IC).

 

Uchwała nr 17/2021/2021-2025

Z uwagi na niejasności pomiędzy regulaminami rozgrywek kadrowych, Zarząd zatwierdza przyznanie 1,5 PM dla zwycięzców Kadry Narodowej I, 1 PM dla teamu zajmującemu II miejsce, 0,5 PM dla teamu z III i IV miejsca. Zwycięzcy Supermeczu otrzymują 2 PM.

Głosowało 8 członków Zarządu – 6 za (MM, IC, PJ, KK, EM, PW), 2 wstrzymało się (JG, PM).

 

Uchwała nr 18/2021/2021-2025

Zarząd powierza selekcjonerowi Kadry Open prawo wyboru, w oparciu o wyniki Supermeczu, na eliminacje do Bermuda Bowl teamu wybranego spośród 6 par biorących udział w Supermeczu.

Głosowało 8 członków Zarządu – 6 za (MM, IC, JG, PJ, KK, PW), 1 przeciw (EM), 1 wstrzymał się (PM).

 

Ad 14.

Ewa Miszewska przedstawiła projekt wyborów do Rady Zawodniczej, zgłosiło się już dwóch kandydatów, i zwróciła się do Zarządu o akceptację Jej projektu.

Uchwała nr 19/2021/2021-2025

Zarząd zatwierdza tryb wyborów Rady Zawodniczej zaproponowany przez Ewę Miszewską.

Głosowało 8 członków Zarządu – 8 za (MM, IC, JG, PJ, KK, PM, EM, PW).

 

Ad 15.

Piotr Walczak przedstawił propozycję Piotra Zatorskiego zorganizowania Final Four w Gdańsku. Wyraził poparcie dla tego pomysłu. Po dyskusji ustalono, że Beata Madej przygotuje kosztorys organizacji FF w Warszawie, aby porównać je z kosztami przedstawionymi przez Piotra Zatorskiego. Decyzja będzie podjęta w głosowaniu internetowym.

Ad 16.

Przemysław Maliszewski przedstawił propozycję Kuby Wojcieszka filmowania i komentowania Supermeczu. Przemysław Maliszewski zwrócił się do Zarządu o akceptację tej propozycji. Ostateczna decyzja zostanie podjęta po sprawdzeniu oferty.

Ad 17.

Jacek Grzelczak przedstawił odwołanie Komisji Etyki od decyzji Rzecznika Dyscyplinarnego o umorzeniu postępowania dyscyplinarnego.

Uchwała nr 20/2021/2021-2025

Zarząd podejmuje decyzję o wznowieniu postępowania dyscyplinarnego.

Głosowało 8 członków Zarządu - 7 za (MM, IC, PJ, KK, PM, EM, PW), 1 wstrzymał się (JG).

 

Ad 18.

Przemysław Maliszewski przedstawił propozycję dopuszczenia do gry „opiekuna”, który nie straciłby uprawnień do gry w swojej lidze, w ligach okręgowych w celu przyciągnięcia nowych członków w szeregi PZBS. Zarząd postanowił kontynuować dyskusję na kolejnym posiedzeniu.

Piotr Walczak zarekomendował przyznanie rangi GPPP turniejowi w Krakowie.

Uchwała nr 21/2021/2021-2025

Zarząd przyznaje turniejowi w Krakowie (28.11.2021 r. ) rangę GPPP 2019/2021.

Głosowało 8 członków Zarządu – 8 za (MM, IC, JG, PJ, KK, PM, EM, PW).

 

Następne zebranie zostało ustalone na 19.08.2021 r. godz. 17:00.

Prezes stwierdził wyczerpanie porządku obrad i zakończył zebranie.

 

Komunikat z zebrania nr 1 Zarządu PZBS

23 czerwca, 2021, godz. 15:00 – 17:33

Obecni: Marek Michałowski, Igor Chalupec , Jacek Grzelczak, Przemysław Janiszewski (od 16:47), Kacper Kopka, Tomasz Latos (do 15:40), Przemysław Maliszewski, Ewa Miszewska, Piotr Walczak, Beata Madej – dyrektor biura.

  1. Prezes zaproponował trzyosobowy skład Prezydium i kandydatury Igora Chalupca i Tomasza Latosa na Wiceprezesów. Prezes podkreślił – nawiązując do głosów delegatów na WZD – iż Prezydium powinno działać w sytuacjach wyjątkowych, a decyzje powinny być podejmowane z udziałem całego Zarządu.

    Uchwała nr 1/2021/2021-2025

    Zarząd zatwierdza Igora Chalupca na Wiceprezesa PZBS.

    W głosowaniu tajnym wzięło udział 8 członków Zarządu – 7 za, 1 wstrzymał się.

    Uchwała nr 2/2021/2021-2025

    Zarząd zatwierdza Tomasza Latosa na Wiceprezesa PZBS.

    W głosowaniu tajnym wzięło udział 8 członków Zarządu – 8 za.

  2. Zarząd omówił podział obowiązków pomiędzy członkami Zarządu.

    Uchwała nr 3/2021/2021-2025

    Zarząd zatwierdza następujący podział obowiązków:

    • Marek Michałowski - komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna
    • Igor Chalupec – Wiceprezes do spraw finansowych, Skarbnik PZBS, współpraca z zagranicą
    • Jacek Grzelczak – BridgeNET, sprawy sędziowskie, sprawy dyscyplinarne
    • Przemysław Janiszewski – sprawy regulaminowe, Kadra Open
    • Kacper Kopka – brydż młodzieżowy, brydż w internecie
    • Tomasz Latos – współpraca z Parlamentem, Rządem i Spółkami SP
    • Przemysław Maliszewski - sprzęt PZBS, brydż amatorski
    • Ewa Miszewska – brydż kobiecy i mikstowy (w tym obie Kadry), brydż 60+
    • Piotr Walczak – organizacja imprez, Kadra Seniorów.

    Głosowało 8 członków Zarządu – 8 za (MM, IC, JG, KK, PJ, PM, EM, PW).

  3. Prezes zaproponował głosowanie nad wnioskami o organizację Grand Prix Polski Par, zgłoszonymi przez Prezesów Pomorskiego ZBS i Mazowieckiego ZBS. Omówiono także warunki wznowienia cyklu rozgrywek GPP i stwierdzono konieczność dostosowania Regulaminu do obecnej sytuacji. Projekt zmian przedstawi P. Walczak.

    Uchwała nr 4/2021/2021-2025

    Zarząd podjął decyzję o wznowieniu cyklu Grand Prix Polski.

    Głosowało 8 członków Zarządu – 8 za (MM, IC, JG, KK, PJ, PM, EM, PW).

    Uchwała nr 5/2021/2021-2025

    Zarząd zatwierdza organizację Grand Prix Polski Par w Sopocie i Warszawie oraz  Mistrzostw Polski Teamów w Sopocie pod warunkiem udziału minimum 40 teamów.

    Głosowało 7 członków Zarządu – 7 za (MM, IC, JG, KK, PM, EM, PW).

    Zarząd obliguje organizatorów do przestrzegania Uchwały Zarządu nr 7/2020/2016-2020.

  4. Prezes zaproponował głosowanie nad wnioskiem Prezesa Podkarpackiego ZBS o organizację Internetowych Mistrzostw Polski BAM.

    Uchwała nr 6/2021/2021-2025

    Zarząd zatwierdza organizację Internetowych Mistrzostw Polski BAM w terminie 20-22.08.2021 r, pod warunkiem udziału minimum 40 teamów.

    Głosowało 7 członków Zarządu – 4 za ( IC, JG, EM, PW), 2 przeciw (PM, KK), 1 wstrzymał się (MM).

  5. Igor Chalupec przedstawił krótko stan spraw w zakresie organizacji WBS Rosenblum 2022 we Wrocławiu i przedstawił wniosek ws. powołania Stanisława Gołębiowskiego na Przewodniczącego Komitetu Organizacyjnego.

    Uchwała nr 7/2021/2021-2025

    Zarząd powołuje Stanisława Gołębiowskiego na Przewodniczącego Komitetu Organizacyjnego WBS Rosenblum 2022.

    W głosowaniu wzięło udział 8 członków Zarządu - 8 za (MM, IC, JG, KK, PJ, PM, EM, PW)

  6. Kolejne zebranie Zarządu odbędzie się online 05.07.2021 r. o godz. 18:00.

  7. Prezes stwierdził wyczerpanie porządku obrad i zakończył zebranie.