Procedura zatwierdzania regulaminów
1. Regulaminy dotyczące rozgrywek PZBS są przygotowywane przez Biuro PZBS lub osoby odpowiedzialne (np. selekcjonerów przy rozgrywkach kadrowych).
2. Propozycje regulaminów (lub zmiany w regulaminach) w ostatecznym kształcie powinny być przesłane do Biura PZBS minimum dwa miesiące przed imprezą. Zaleca się, by podczas tworzenia regulaminów konsultować się z Biurem PZBS.
3. Po otrzymaniu regulaminów w ciągu pięciu dni Biuro rozsyła projekt regulaminu do Wydziału Gier, Rady Zawodniczej, Komisji Regulaminów i Zarządu PZBS. Konsultanci uwagi wnoszą e-mailem lub komentarzem na dokumencie w terminie 7 dni od otrzymania projektu do konsultacji.
4. Po otrzymaniu uwag Biuro PZBS może ogłosić projekt regulaminu na stronie internetowej.
5. Biuro PZBS przygotowuje regulamin pod głosowanie Zarządu PZBS wraz z wszystkimi aktualnymi uwagami. W przypadku proponowanych różnych rozwiązań i brakiem konsensusu pomiędzy Konsultantami przedstawia (najlepiej mailowo co najmniej dzień przed Zebraniem) wszystkie koncepcje wraz z omówieniem i propozycją rozwiązania.
6. Regulaminy powinny być zatwierdzone przez Zarząd PZBS minimum miesiąc przed imprezą.
7. W szczególnych wypadkach regulamin może być przedstawiony bezpośrednio na Zarządzie PZBS. Zarząd może przyjąć regulamin lub odesłać do dalszych konsultacji.